Horloges uit "Middle Kingdom" (deel 2)

Twijfelen

2 likes

Dit is hem geworden, lekker fris dunkt me.

En ik heb niet toevallig ook net oranje en gele fmk straps besteld voor deze jongen. Want meer bandjes is natuurlijk nodig :rofl::rofl::rofl:

15 likes

De meest zomerse duiker die ik heb. Echt geweldig is deze toch. Ook als je behept bent met Lucifer polsen.

12 likes

9 likes

Mijn nieuwe ML05 even op suede strap gezet.

7 likes

7 likes

San Martin SN0036 nieuwere versie
Ze hebben naar Omega gekeken maar toch hun eigen twist gegeven.

Movement: ST 2130
Case Diameter: 41mm
Bezel: 40mm
Lug to Lug: 48.5mm
Thickness: 13.4mm

11 likes

Erg mooi! Helaas alweer te groot voor mij. Waar blijven toch die 36 MM versies van de SN0144 (bij voorkeur met datum)?!

De SN017 toch maar retour gestuurd wegens te groot. Ik moet nu echt stoppen met die subie hommages aan te schaffen.

2 likes

Ik ga de laatste tijd vaker voor 36mm - 39mm
Voelt voor mij wat fijner en beter om de pols.
De SN0036 in de 38mm variant bijvoorbeeld zou zo tof zijn…

Ik begrijp je keuze over de SN017

1 like

11 likes

Thorn SHY036 Titanium 39mm Diver Watch

… Na een paar dagen om de pols heeft de Thorn met zijn 93 gram gewicht mij in ieder geval aangenaam verrast.
Horloge is goed afgewerkt, geen scherpe rand of hoek te bekennen.
De nieuwe schakel systeem (schakels verwijderen zonder tool) is indrukwekkend! De buitenste schakel heeft een veersysteem dat ervoor zorgt dat je schakels heel makkelijk kan aanpassen. Een kind kan de was doen!

De keramische bezel klikt lekker door naar één richting, enige minpunt hierin is dat er een lichte speling zit als je naar de andere kant probeert te draaien. Het irriteert me niet maar wil het wel benoemen. Had heel graag een OTF sluiting gezien maar met 4 micro adjustment standen ga je het zeker redden.

En kijk eens naar de lume werk van Thorn, Fenomenaal.
Ook na een lange tijd in het donker blijft het licht.

13 likes

Doet me toch weer ergens aan denken…

1 like

Mij ook, aan zo’n beetje elke zwarte duiker die ooit uit is gebracht haha

1 like

Ja, snap niet dat een topmerk als Tudor dit gewoon als inspiratie heeft gebruikt……:wink:

Even zonder gekheid, ik heb deze ook gehad en de Pelagos ook……tuurlijk, er zit duidelijk verschil in materialen, afwerking, uurwerk en heritage.
Maar of dat verschil een extra plusminus € 3.500,- waard is….dat zal niet voor iedereen gelden.

4 likes

IMG_0909

2 likes

De nieuwe BB54 hommage van San Martin. ST2130 uurwerk en vernieuwde case.

Grootste commentaar zou zijn dat deze nu wel een serieuze prijsklasse omhoog zijn geschoven. 300+ euro kan je ook best een leuk origineler design vinden.

Neemt niet weg dat het een heel mooi afgewerkt horloge is, mooi uurwerk en fantastische stalen band.

Nog niet zeker of dit een blijvertje gaat zijn, maar dat komt vooral door de alternatieven in de verzameling.

6 likes

De vernieuwde case 37mm staat erg goed om je pols.

2 likes

ben ook zeker te spreken over de afmetingen. Meestal draag ik tussen de 36 en 38mm maar ook de korte lug to lug van deze BB54 draagt bij aan lekker draagcomfort zeker voor de kleinere pols.

1 like

7 likes

Ik heb zelf ook een 17cm polsomtrek en jaren geleden een Tisell gekocht die is qua maat prima.

7 likes