Er staat een leuke release op de planning voor Militado
Dit lijkt mij een hommage op de Sinn U50. Prijs rond de €120 zonder sale.
Specs:
Brand: Militado
Model: ML16 (High Quality)
Movement: TMI VH31 Sweep for No Date Dial/Swiss Ronda 515 Quartz for Dail with Calendar
Crystal: Sapphire Crystal High Clear AR Coating
Bezel: 120 unidirectional clicks+Ceramic/Stainless Steel Insert
Luminous: Swiss Super Luminous BGW9
Bracelet: Sandblasted Screw Pins
Crown: Screw Down
Water Resistant: 20Bar=200 meters
Watch Dimension:
Case: 39mm diameter
Lug to Lug length: 45.8mm
Thickness: 10.2mm
Lug to lug width: 20mm
Staat in ieder geval op mijn lijstje als beater!
Aangeschaft voor de zorgeloze vakantie. (De tweede 1701 die ik ooit heb bezeten). Dit keer is de kwaliteit van het uurwerk een stuk beter.
Geen 1-op-1 kopie, saffier, seiko uurwerkje, fijne band, micro-adjust. En dat alles voor 59 euro.
Das toch niet gek. En bovendien is hij gewoon lekker vrolijk en zomers.
De hommages uit het verre oosten trekken me niet zo. Ik stuitte op deze Borman 3882. Nou is het logo misschien verre van superorigineel en de wijzerplaat doet wat Polerouter-achtig aan.
Maar toch:
Best een aardige kast ook. Geen idee of deze op zich toch weer ergens van is afgekeken.
Deze komt uit de fabriek van Foshan Junshen Clock And Watch Co., Ltd., gevestigd in Foshan, Guangdong. En dus niet in Interlaken zoals achterop staat.
Pretendeert men dus iets te zijn wat het niet is? Zeker! Sowieso eigenaardig zo’n Glasshüte logo op een ‘Zwitser’, en de merknaam Borman is pure branding. Overigens tappen verschillende Glasshütes uit hetzelfde logo-vaatje; het ziet er verder niet slecht uit, afgezien van de overbodige spatie.
Toch is het als geheel geslaagd. Saffier, 39mm, een kastdikte van 9mm, 19mm lugbreedte, ST2130 uurwerk (28.800 bph), 50m waterdichtheid, voor een acceptabele prijs.
Prima snack!
Hahaha
Ze zijn er iig eerlijk over…
Eerlijkheid duurt het langst
heel mooi
Hoe bevalt de Merkur Silvester? Ben benieuwd naar de dial, de kast en of het handopwind uurwerk bevalt? Prijs/kwaliteit lijkt erg goed, of niet?
Heel erg goed. Boven verwachting eigenlijk wel. Ik zocht al even een meer dressy horloge met een zilverkleurige wijzerplaat. Ook in andere prijsklasses gekeken maar kon me niet echt bekoren. De ingegraveerde cijfers zijn tof. Ik heb daarom ook naar de Longines gekeken (veel mensen refereren daar ook aan) maar die kon me niet bekoren wegens o.a. de stipjes als minuutmarkeringen, afmeting, etc. Ik liep hier toevallig tegen aan en was wel benieuwd. Handopwinder loopt keurig. Ik draag het horloge nu enkele dagen maar houdt prima tijd. Door de afwezigheid van een secondewijzer (pluspunt voor mij op een dresser) kan ik niet controleren wat de afwijking is maar het opwinden gaat top. Precies de juiste weerstand en een mechanisch rateltje tijdens het opwinden. Beter dan bijvoorbeeld mijn handopgewonden Arcange. Polijstwerk en geborstelde delen zijn uiteraard geen Japans niveau maar zeer netjes en de getrapte bezel geeft het geheel net de juiste voor mij in relatie tot de vrij sobere wijzerplaat. De gravering van de breguet numerals is mooi gedaan. Ik heb nog geen gekke afwijking kunnen vinden. Tijd zal leren hoe het uurwerkje blijft presteren. Overigens als finishing touch; de endcap op de centrale als maakt het af… Dat doen zelfs maar weinig Zwitserse merken. Ik vind dit veel fraaier omdat het geheel dan veel afgewerkter oogt
Ik ben erg content, voor mij is dit wel een toppertje dat het ook nog eens een zeer betaalbaar horloge is, is een mooie bijkomstigheid. Ik moet er nog wel een mooie band op zien te vinden. De origineel meegeleverde band valt niet eens tegen in kwaliteit maar maakt het geheel wat flets, de huidig gemonteerde zwarte band is een mager alternatief wat ik nog in de horloge doos had liggen
Erg fraai Welke maat is deze?
Diameter van 38mm en lug to lug van 45,5mm
Vooral die merkur is prachtig