Horloges uit "Middle Kingdom"

Nice, heb je een linkje naar de Sugess?

1 like

Het is een behoorlijk nieuw model van Sugess, was tevens beschikbaar in de 11-11 sale.

Ik weleens getwijfeld over deze onderstaande versie maar vond de nieuwe mooier.

5 likes

Vet hoor. Is de onderste dial nou een 24h die vermomd is als 12h? Zie hem op sommige foto’s tegenovergesteld aan de urenwijzer staan.

1 like

Klopt! De chronograaf werkt alleen met de rechtse dial.
Links is normale seconden en onder is 24u. Dat zal met de functies van de ST19 te maken hebben. Stoort mij niet want ik gebruikt geen chronograaf en ook geen bezelfuncties by the way.

2 likes

13 likes


Nu met daglicht!

12 likes

Heel gaaf. Lang lopen twijfelen toen de 11-11 sale er was. Mooi ding hoor :slight_smile:

1 like


De Sugess zelf nog niet in daglicht gezien maar ziet er goed uit!

11 likes

Das een matige zenith el primero kopie zeg

1 like

Deze heb ik zelf samengesteld met allemaal onderdelen uit de ‘Middle Kingdom’.

Uitleg en meer foto’s staan op dit draadje Show hier je zelfbouw horloge - 230 van xfactory

Wat vinden jullie ervan?

15 likes

Ik zie een keurige 38mm kast met een dubbeldik bol saffier glas, een mooie dial layout en een chique uitgevoerde ST19 handopwinder. En voor net over de 200 euro is het een top prijs!

Alle meningen worden gewaardeerd! :ok_hand:

Heel gaaf, mooie Sandwich dial, wijzers!! :+1:

1 like

Leuk horloge! Ik heb ook zo’n knutselding, ben nog bezig een ander bandje te maken. Loopt enorm goed, heb hem ook heel vaak om.

8 likes

Nah. Die subdials staan te ver uit elkaar.

2 likes

Deze kastvorm zou ik wel willen voor een volgend projectje. Maar dan in het zwart met een pilot-dial erin. Zo heb ik ook eens een ‘flieger’ in de collectie :wink:

1 like

Na jouw ontwerp nog even te hebben bekeken vind ik deze wel zeer mooi met de beige wijzerplaat. Heb je iets gedaan om die verweerd te laten lijken of was die zo bij aankoop?

23 likes

Was een experiment. Nog niet tevreden over, maar wat ik gedaan heb was de sandwich dial uit elkaar halen en de bovenste plaat met gebroken-witte krijtverf gedaan, beetje opgeschuurd en toen met wat getinte boenwas behandeld. Weet nog niet of ik het zo laat of nog iets anders ga proberen.

1 like

Is qua experiment wel goed gelukt vind ik. Misschien de wijzers ook iets verouderen met was en schuurspons?
Maar hoe dan ook heeft het nu al dat vintage-gevoel!

@Subonno

Ziet er prachtig en scherp uit :+1:.
Getwijfeld om deze te kopen bij de 11.11 sale.

Zijn er ook minpuntjes ?

1 like