Horloges uit "Middle Kingdom"

23 likes

Was een experiment. Nog niet tevreden over, maar wat ik gedaan heb was de sandwich dial uit elkaar halen en de bovenste plaat met gebroken-witte krijtverf gedaan, beetje opgeschuurd en toen met wat getinte boenwas behandeld. Weet nog niet of ik het zo laat of nog iets anders ga proberen.

1 like

Is qua experiment wel goed gelukt vind ik. Misschien de wijzers ook iets verouderen met was en schuurspons?
Maar hoe dan ook heeft het nu al dat vintage-gevoel!

@Subonno

Ziet er prachtig en scherp uit :+1:.
Getwijfeld om deze te kopen bij de 11.11 sale.

Zijn er ook minpuntjes ?

1 like


Het is een dikkertje voor het formaat, 13,5mm dik inclusief het saffier glas. Op mijn pols staat het echter niet raar.

4 likes

@Subonno

Dank voor je reactie.

De combinatie hoogte en lug-to-lug maakt het toch wel een fors horloge. De laatste midden-schakel komt wat vreemd over.

IMG_8358

En toch bekoort mij deze Sugess. Overweeg sterk deze te kopen bij een volgende sale.

3 likes

Ligt erg hoog op de pols.

Mij ook! Wat een ontzettend mooie mechanische chronograaf! Mooie wijzerplaat, alles klopt.

1 like

En eventueel kan hij prima op een lederen band of nato en dan valt het denk ik alweer anders. Toch gewoon op de pols valt het bijna niet op dat de band zo naar beneden loopt.

1 like

14 likes

Mijn tweede Chinese vintage horloge:

13 likes

Strakke kast. Mooie dunne zijkanten

1 like

Heel mooi! Een volbloed Chinese vintage…

1 like

Niet stom. Wat voor formaat is dit?

De sluiting lijkt beter dan bij het origineel :blush:

Het origineel staat best op leer. Proberen dus!

1 like

4 likes

3 likes

En dan opeens loopt je horloge niet meer. Nieuwe nh35 via ali besteld en erin gezet. En na 4 dagen draait de balance wheel niet meer. Iemand enig idee wat er gebeurd is? Of wat de oorzaak zou kunnen zijn?

gevalletje pech :grimacing:

1 like

Was ik al bang voor. Troep

9 van de 10 gaat echter jarenlang wel goed :innocent: