Horloges uit "Middle Kingdom" (Deel 1)

Wat er ook voor een merkje opstaat en welke details ze licht hebben veranderd zijn het allemaal Schaamteloze Kopieën van de gerenommeerde merken :thinking:

Het blauw op de kroon is ook een stickertje toch? Volgens mij kan het eraf, even checken met de plaatjes op ali!

Smoelt goed! Mooie band ook :+1:t2:

1 like

Het blauw op de kroon is een laagje vernis, je pulkt het er af als een stickertje inderdaad. Schijnt dat plakband ook goed werkt? Las ik laatst toevallig, heb het nog niet geprobeerd.

Oh man, die afwerking van deze BJWAF Beihai 50th Anniversary!

Gouden geschroefde chatons :heart_eyes:

14 likes

Heel fijn horloge, ik heb sinds kort zijn broer en het is meteen 1 van de favorieten

5 likes

Dankjewel! De band is zowaar de originele band, meestal haal ik die er direct af maar deze valt me zeker niet tegen! Flexibel en draagt erg comfortabel

1 like

Ik sta nog op de wachtlijst om die als fiffer te mogen uitproberen. Ik was huiverig voor de afmetingen, ik wilde echt graag een 40mm variant met 20mm band aanzet. Ondanks de lange lugs draagt deze erg goed, ben benieuwd hoe de 38mm versie gaat bevallen

1 like

Nog even wat sfeer plaatjes van de Zeemeeuw

11 likes

Mooi! hoeveel kost zoiets? Ik denk dat op termijn China een grote speler gaat worden in de high-end markt. Ik ben benieuwd.

1 like

Telt Hong Kong inmiddels ook als middle kingdom? Ben toch nog steeds erg gecharmeerd van deze phoibos :ok_hand:

8 likes

Helaas wel…:weary:

OT: Mooie Phoibos :+1:

1 like

China gaat zeker geen grote speler worden op de high end markt want daar draait alles om merkwaarde en status, Veblen goederen.

Wel is China een megaleverancier voor de hele wereld en dus ook voor de horlogeindustrie en kun je de onderdelen krijgennin de kwaliteit die je wilt hebben, als je maar betaald!

Even terug naar je vraag, dit model zonder datum en daarmee met de mooiste cleane wijzerplaat is uit productie, zijn gebruikt rond de $500,- omgerekend zo’n 400 euro.

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ooit was Zwitserland ook niet het prestigieuze horlogeland dat het nu is. Zoiets kan groeien naarmate ze voor langere tijd high end horloges maken en hiermee een geschiedenis opbouwen.

Ik vind zonder het horloge te hebben gezien 400 euro een redelijke prijs voor wat je krijgt!

2 likes

Precies. Dat zeiden ze in de jaren '60/'70 ook van Japanse en Koreaanse auto’s en zie nu: Daar komen eigenlijk de beste auto’s vandaan. Alleen zal iemand die er geen verstand van heeft, toch kiezen voor die Duitser. Hetzelfde als wat tot in lengte van jaren nog zal gebeuren met Zwitserse horloges denk ik.

5 likes

Afgelopen week nieuw binnengekregen. Gekocht via AliExpress en geleverd vanuit Tsjechië. De Cadisoak 42mm.

8 likes

Smoelt goed, 42mm is een prima maat voor dit verder redelijk massieve horloge, de oude 45mm was eigenlijk iets te groot :+1:t2:

1 like

Inderdaad een veel betere maat dan de 45mm. Die heb ik ook gehad. Echter is op de 42mm wel wat bespaard qua gewicht. De band voelt echt veel minder solide dan z’n grotere broer.

Het formaat van de 45mm is inderdaad niet voor iedereen en eerlijk gezegd had ik hem ook liever in 42 gehad. Maar… Vind ontzettend jammer dat de 42 de schroeven in de bezel heeft. Maakt het iets meer ‘kopie’ dan hommage.

4 likes

Is hier iemand met een Cadisen datejust hommage? Ik vraag me af wat de lug to lug is.