Overigens wel stof tot nadenken voor deze… Het origineel kost grofweg het 300 tot 500 voudige. En de cabuchon op de Cartier is *!?/)€+@-(@
Tsja, je bent een dief van je eigen portemonnee
Jij bent echt niet te peilen qua scynisme… Dus neem gemakshalve even aan dat je dit serieus bedoeld. Voor mij is een hommage een prima manier te bepalen of ik 3 tot 5k wil stuk slaan op een batterij horloge van een juweliersmerk. Antwoord heb ik gevonden dus de sanda is weer door naar een volgende eigenaar.
Dat maakt overigens de Cartier niet beter. Uurwerk blijft een batterij gestuurd uurwerkje. Dikte, en afmetingen hetzelfde alleen met een kroon die enigzins k*t is.
Waarom dan toch een echte? Volgens mij is de Cartier op alle manieren beter. Wel duurder.
Zou voor dat geld eerder gaan voor een Santos.
Dat mag. Ik zou zelf liever een tank hebben dan een Santos
Omdat ik het verhaal, het marketing gelul, de heritage en effort van Cartier waardeer.
Dat mag ik hopen…
Ja minstens 300 keer duurder
En daar kun je in de echte wereld niet voor veroordeeld worden maar hier wel.
Ik postte een echte Cartier als grapje, maar dat was blijkbaar tegen het zere been van de liefhebbers van Chinese hommages
Persoonlijk kon ik de grap wel waarderen maar kan het " korte lontje " ook wel snappen.
Ik moest ook even goed lezen om de humor er van in te zien, was twee kanten op te interpreteren.
mensen moeten eens niet zo lichtgeraakt doen…
Origineel, hommage, timex, VC, AP of Seiko. Iedereen lekker dragen wat hij zelf wil. Ik snap al die moeilijke forum genoten ook niet die telkens weer een punt moeten maken over een hommage of namaak met ander naampje. Als het voor hun niet deugt zullen ze het niet kopen. Als iemand om wat voor rede dan ook besluit dat wel te dragen; evengoed veel plezier en geluk ermee.
Nou daar kan ik me ook enorm aan ergeren.
Mijn ouders deden het ook, twee jaar na mijn geboorte kreeg ik een broertje en tot op de dag van vandaag houd hij vol dat hij eigenlijk een hommage is.
Dat zie je verkeerd. Jou broertje is een ander type van dezelfde fabrikant
Dat is ook wat ik het leukste vind aan deze hobby, dat ik m’n geld kan uitgeven aan marketing gelul.
Precies en mensen die naar gewoon logisch en met een dosis gezond verstand over nadenken doen dat niet
Die Rolex nemen want kroonbeschermers.