Horloges van Watchgecko: zijn ze het waard? (en Sinn 356 hommage vraag)

Of op staal…

2 likes

Vind ze kwa looks niet verkeerd, en de prijs vind ik wel redelijk. Des te meer omdat ik de Seagull 1963 eigenlijk te goedkoop geprijsd vind :shushing_face:

1 like

Hij is 42mm, dat lijkt vrij groot voor een pols als de mijne. Draagt hij groot?

Doe.het.niet

1 like

Hhahhaha wees gerust, die Seiko wordt het niet :joy:

1 like

Dat vindt ik zelf van niet Chris, mijn pols is 19cm en ikzelf vindt’m kleiner dragen door de vorm…
Je mag’m komen passen hoor, In Wijk bij Duurstede !!
Even een fotootje in vergelijking met de zeer bekende maateenheid:
de stroopwafel…

5 likes

Hoi @jave, die tweede foto lijkt de zwarte maar is ook jouw blauwe? Kun je misschien meer foto’s sturen en vertellen hoe die bevalt? Per PM kan ook :+1:t2:

Hoeveel merken ken je die ooit een rijke historie hadden, failliet zijn gegaan en als merknaampje verkocht zijn aan de hoogste bieder, modehuizen, klanten of toevallige passanten?

Historie kan me wat. Ik geniet erg van m’n Nomos. Uweetwel, dat bedrijf wat in 1991 gewoon begonnen is. Lekker, zo zonder “heritage”, dan kun je het product an sich op z’n eigen kwaliteiten afrekenen.

Wat die Skin Diver betreft: Leuk ding. Allemaal leuke kleuren, goede maat, eigen smoel. Geinig. Wel op leer, want dat staal lijkt me geen hoogvlieger.

1 like

True. Toch voelt het ergens als ‘geen echt horlogemerk’ ofzo, of althans zou ik bijv. voor die skin diver een lagere prijs beter te rechtvaardigen vinden. Dus daar denk ik nog even over na.

Die chrono heb ik ontvangen en helaas net weer teruggestuurd. Ten eerste een fout in de matte finish op de kroon, dat zag je met het blote oog. Daarnaast viel hij in het echt wat tegen… de dial deed niets. Leek wel getekend…

Dus deze ervaring in combinatie met de hogere prijs van de skindiver, maakt dat ik er nog even over nadenk.

Eens! Ziet er op leer echt tof uit. De bruine vind ik niet zo. Ik wil de blauwe leuker vinden maar neig ergens naar de zwarte, misschien omdat de dial daar een derde kleur heeft (de tekst) en de blauwe niet. Kan daardoor wat flets uitvallen.

Tsja… Ik heb het zelf nog nooit gedaan, ook geen Chris Ward.

Aan de andere kant zou ik zonder aarzelen een Smith’s PRS-29 bestellen. Da’s ook een redelijk modern microbrand uit Engeland. :slight_smile:

Dank voor de info Rops. Ik heb zelf die van Sjoerd_K een keer om de pols gehad, en in mijn herinnering viel het inderdaad mee. Maar dan zie ik 42mm staan en word ik toch onzeker. Maar inderdaad:

Komen passen doe ik nog even niet, dat is net ietsje te ver. :grin:
Maar ik vind het een mooi horloge.

Dao,

De “zwarte” was ook de blauwe😜. Is een kwestie van wel of niet direct licht. Kwalitatief niets op aan te merken behalve op de band. Geen massieve endlinks, geen schroeven maar pinnen en licht van gewicht.

Gekocht om de looks😀

3 likes

Ik draag de G-02 in het groen met jubilee en ETA uurwerk in roulatie met mijn SubC en SKX007 en hij voelt zich daar uitstekend thuis.

Afwerking is echt heel goed, uurwerk ook en heeft toch wel een eigen gezicht. Massieve geschroefde band, aparte kastvorm met die uitstulping links, aparte bezel en de kenmerkende Geckota wijzers geven het echt een eigen smoel, ik ben er tevreden mee.

7 likes