Yes! dank je
Neue Nationalgalerie “glazen museum”, mijn favoriete museum in Berlijn (voor als je liefhebber van moderne kunst bent)
Dank Hans, op de lijst bijgeschreven!
Veel plezier dit weekend!
Overigens: Van de Neue Nationalgalerie, via het holocaust monument (merk op hoe klein het homo monumentje daar tegenover de straat is), naar Tiergarten, dan met medeneming van Gendarmenmarkt naar de Dom en verder richting het Rode stadhuis en het gebied rond de Nikolaikirche is ook wel geinig. Dat laatste stuk zou een zeer oud deel van Berlijn vertegenwoordigen. Gewoon wel een wandelingetje waard, als je daar toch rondloopt.
Mevrouw en meneer Klokkengek, een heel leuke trip gewenst!
Ik sta nu in KaDeWe, wat een groot aanbod weer het is om te likkebaarden (helaas de prijzen wat minder)
Dank je wel Jan!
Dank je wel voor je reactie! Maandag (hoop dat ze dan open zijn) sta ik daar ook te kwijlen
Eten, en daarna verdieping hoger een cocktail, in de Solar.
You can thank me later…
Wel op tijd reserveren
Als je toch naar het KDW gaat. Op de bovenste verdieping kan je heerlijk verse sushi eten, voor je neus klaargemaakt, met een goed glas bubbels!
Bij Monsieur Vuong!
Kdw heeft naast prime horlogemerken ook zeer mooie pennenafdelig, op de 5e etage, meen ik.
Wil je bijzondere horloges zien, raad ik je de juwelier aan bij Hotel Adlon Kempenski. Op de hoek van Hotel Adlon bij de Brandenbruger Tor richting Unter den Linden met de Wilhelmstrasse zit een zeer exclusieve juwelier met horloges die je niet vaak tegenkomt gelet de prijzen oplopend tot dikke 70k, lust voor het oog.
Viel spass
Ik denk ook wel eens dat die juwelier er alleen maar is voor de Clientele van Hotel Adlon, zeg maar.
Maarreh, @Klokkengek, hoe was je weekend? Mooi weer gehad? Lekker gegeten?
Hoi Mr. Fate,
Was fantastisch! dankjewel voor je tips! We zijn een dag geleden terug gekomen. Later vandaag (of morgen)post ik hier een bericht en enkele foto’s. Ik ben niet goed in verslagen maken, maar gezien de vele tips- en vriendelijkheid van de medeforumleden- moet ik er toch wel iets over zeggen en laten zien.
Je had gelijk over de koffie met kardemom…
Alweer een paar dagen terug van onze citytrip naar het mooie Berlijn…
Het was onze eerste keer in Berlijn en ik kan niet anders zeggen, dan dat het een geweldige- en heerlijke stad is om in te verblijven! Er is daar zoveel moois om van te genieten, op bijna ieder denkbaar vlak van het leven, van cultuur tot culinair genot, muziek, architectuur, mooie winkels, diversiteit van de bevolking en vooral ook historie. Berlijn ademt geschiedenis en dat is voelbaar.
Ook behoorlijke contrasten: in de ene straat zie je chique boetieks en even chique publiek in Bentley’s en Ferrari’s langskomen, terwijl je zes straten verderop een groep clochards, onder een met graffiti ‘verfraaide’ brug, tussen de oude troep samen plezier ziet hebben met een goedkoop biertje…
Het was alles bij elkaar zeer de moeite waard en we gaan zeker nog een keer terug, maar dan voor een wat langere periode. Die paar dagen waren echt veel te kort om Berlijn echt goed te kunnen ervaren.
Ik ga hier verder geen reisverslag van maken, want daar ben ik heel erg slecht in, dus onderstaand slechts enkele foto’s van wat leuke- ook horloge gerelateerde- momenten.
Graag wil ik eerst iedereen bedanken voor de vele tips die ik van jullie heb gekregen. Ik kon ze lang niet allemaal opvolgen, omdat simpelweg de tijd ontbrak en omdat Mevrouw Klokkengek ook een lijst met tips van haar collega’s mee had
Dus dankjewel: @oscar2 , @Thehaguedragon , @koekoek , @Fate_Amenable_To_Change , @broek , @pverstraten , @Omega_73 , @RuhleR , @Edwinek , @Sjoesbal … De rest van de mensen bedank ik hieronder in een apart berichtje, omdat ik niet meer dan 10 personen in één bericht mag noemen van het HF
Hier de Berliner Art Market
Hier de Gedächtniskirche tegenover het beroemde KaDeWe warenhuis
Het KaDeWe warenhuis, Kaufhaus des Westens (sinds 1907) het grootste warenhuis in Europa
Hier de Berliner Uhrenmanufaktur Askania, sinds 1871. Hier zijn we heel vriendelijk en in alle rust ontvangen door de twee heren op de foto en kregen uitgebreide uitleg over dit mooie historische Duitse horlogemerk. Hierover schrijf ik binnenkort nog een apart stukje op het HF
Hier de Special Limited Editions die ze ieder jaar uitbrengen:
En dan hier het voortreffelijke Libanese restaurant El Reda, waar we lekker hebben zitten eten voor weinig geld. Zoals @Fate_Amenable_To_Change al zei is dat zeker een aanrader!
Dat geldt ook voor Ed & Fred Nussdepot, alwaar we de lekkerste- in een pannetje met de hand drie keer opgekookte- koffie hebben gedronken. Mocca met kardemom er doorheen gemalen. Voortreffelijk!
En met dit bakje absoluut voortreffelijke koffie- waar we ook maar een kilootje en zo’n kookpannetje- van mee naar Huize Klokkengek hebben genomen, eindigt hier mijn verslagje van een paar kostelijke, zeer voor herhaling vatbare, heerlijke dagen Berlijn!
En omdat ik boven niet meer dan 10 gebruikers mocht aanhalen, dus bij deze ook hartelijk bedankt aan de overige tipgevers! @W_G , @HansT , @MotoSkooly , @DaveS2000 , @Honey_Badger en @Amant
Mooi verslag zeg met prachtige foto’s! Ik kijk uit naar het vervolg👍