Natúúrlijk moeten die andere horloges eruit: Het zijn immers geen Rolex horloges?
Ja oen.
Haha I see what you are doing here. Ik ben fan van Rolex en heel erg blij met mijn Submariner, maar dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met de Breitling en de Seiko MM300. Ik vind het oprecht een lastig dilemma. De Rolex Explorer I is fantastisch en wil hem ook wel ooit terug, alleen de andere twee opofferen is een big sacrifice. Is het het waard? Dat is de vraag…
Even kinderachtig doen, maar dat ben jij wel gewend;
Als je een collectie heb van enkele (tien)duizenden euro’s, en ieder horloge heeft zijn eigen verhaal, dan zou ik er voor kiezen om een jaar (of twee) te sparen en de Explorer 1 gewoon toe te voegen aan de collectie in plaats van iets in te ruilen.
Zonder flauw te doen mijnerzijds: Ik vind zowel de MM300 en die Breitling écht wel iconische en herkenbare modellen; persoonlijk zou ik ze dus houden.
Vraag is vooral hoe graag jij die Explorer I wil?
Zolang heb je die Sub nog niet; ik zou even een tijdje kalmte bewaren in de horlogedoos en genieten van wat je nu hebt en dan ná kerst nieuwe plannen maken voor 2020!
Je collectie vind ik persoonlijk écht geweldig zoals die nu is!
(Maar dat heb ik al vaker geroepen! )
Dit is inderdaad wat mijn verstand ook zegt haha
Je moet ook nog wat te dromen hebben
Dankjewel
Ik vind de explorer één van de weinige aantrekkelijke Rolexen ondanks dat men hem saai vindt.
De kracht van deze zit hem in de gebruiksvriendelijkheid, het kan wat mij betreft bij zowat elke gelegenheid gedragen worden.
Maar wat er weg zou moeten kan ik weinig van zeggen omdat ik beiden niet aantrekkelijk vind. Die explorer is een ja maar enkel als de prijs nog reëel is. Die belachelijke overwaarde is mij geen enkel horloge waard.
Succes met de keuze
Als dat het woord is wat je ervoor kiest, zegt dat al genoeg toch? Als het voelt als een offer, dan zeker niet doen. Het zijn juist de horloges die de verzameling kleur geven. Itt de voorspelbare submariner, Seamaster en de speedmaster.
Het is wel opofferen ja omdat ik beide horloges ook echt fantastisch vind. Ik vind de Explorer I ook fantastisch, maar twijfel of ik deze twee ervoor moet opofferen.
Voorspelbaar?
Dat zijn gewoon fantastische horloges en merken!
Daar loopt écht niet heel Nederland mee rond!
Woow Jaroen,
Ergens op je horloge pad heb je een beste Rolex frustratie opgelopen… Alles oké verder? Het zijn maar horloges hè!?
Ik vind de Explorer I horologische perfectie. 39mm, ingetogen maar wel wrist presence. Een echte alleskunner. Kan bij een zwembroek en bij een driedelig pak. De veelzijdigheid maakt het een lastig dilemma…
Het was een speldenprikje; citeer dan óók even uit mijn laatste reactie als je zo goed bent in citaten!
Is Nederland groter dan dit forum dan?
(Jah…écht waar! )
Dat heb je wel eerder geroepen
Ik zou willen zeggen, hou dan wat je hebt en spaar voor de explorer. Het enige punt is dat de prijzen zo stijgen dat je het potje zal moeten blijven vullen om hem tegen een onaantrekkelijke prijs te kopen.
Achteraf gezien had je hem niet weg moeten doen maar dat is achteraf. Met dank aan de rappers en youtubies stijgen de prijzen enorm naar mijn idee. Wanneer dat zal afnemen en de prijzen weer reëel zijn weet niemand.
Gelukkig, ik maakte me toch een beetje zorgen om je!
Heb nog even en poll toegevoegd! How could I forget