Huguenin estoril

het is al weer een tijdje geleden dat ik een nieuwe horloge in de verzameling mag verwelkomen. 3 maand zonder nieuwkomer het is bijna een eeuwigheid :wink:. Maar als deze er in komt dan moet er ook eentje uit. Heb dus afscheid moeten nemen met mijn certina ds 2 die ik toch niet zo super veel om de pols had. En dan nu het nieuwtje. Mijn Huguenin estoril. Huguenin is een merk met een mysterieus verhaal waar bij mijn weten niet veel over gekend is. Even kort wat ik weet Huguenin was een bedrijf die zakhorloges en erna polshorloges maakten waar naar mijn weten niet veel over te zeggen is. Als ik iets over het oog zie hoor ik het graag. tot ze in 1959 werden over gekocht door Hamilton die toen een voet in de Europese markt wouden en huguenin al een netwerk had. ze hebben dit merk ook gebruikt om mee te werken aan het ontwikkelen van de caliber 11 wat het eerste automatische chronograaf caliber zou moeten worden ( we weten wel allemaal dat de el primero eerst was). Erna bouwden ze verschillende modellen voor Hamilton zoals de fontaineblue en de electrische uurwerken een ook deze modellijn die vernoemd is naar een luxe badstad in Portugal. Ze maakte zowel horloges met hun eigen naam als de naam van hamilton. voor degene die wat extra leesvoer willen https://monochrome-watches.com/collectors-hamilton-fontainebleau-chronomatic/
show me your vintage hamilton en huguenin ik zie ze graag.


Alvast mijn excuses voor de eventuele taalfouten.
Hij/Zij (zijn horloges genderneutraal? bon beter het zekere voor het onzekere nemen je weet maar nooit tegenwoordig.) zit op een stretch rivited oyster type band die eerder aanvoelt als een comfortabele nato band.
@Benjaminhaller bedankt en check his shop out benjamin marcello

11 likes

Gefeliciteerd met dit mooie horloge ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

Hieronder mijn Huguenin en een NA met wat info over het merk.

2 likes

Mooie NA! Heel veel plezier er mee…

1 like

thanks. Leuk om te lezen.

1 like