HUH, een nep Omega voor € 850,-

Is het niet gemakkelijk voor de politie om hier op te reageren en vervolgens om vervolgens de verkoper te vervolgen?

Die hebben andere prioriteiten…

MaxPCR Schreef:

Is het niet gemakkelijk voor de politie om hier op
te reageren en vervolgens om vervolgens de
verkoper te vervolgen?

Zo lang ze veel erger zaken niet in behandeling nemen mogen ze hiervoor thuis blijven hoor en wat anders gaan doen.

Nouja, er staat toch 4 jaar op oplichting… Dus heel onschuldig lijkt me dat ook niet. Er zijn kleinere dingen waaraan aandacht wordt besteed. Maargoed, dat is ook niet de schuld van de politie zelf natuurlijk, die hebben het beleid ook maar te volgen.

Ik denk toch echt dat er in dit specifieke geval geen 4 jaar zal worden opgelegd.

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom Omega hier niet tegen optreed (of om het even welke fabrikant) Waarom niet in Nederland iemand 's ochtends even Marktplaats laten doorlopen om neppers en die mensen een mail sturen en dreigen met sancties/rechtszaak als zij de advertentie niet onmiddellijk verwijderen. Moet je zien hoe snel het ophoudt… De fabrikant heeft ten slotte toch ook nadeel van dit soort handel. Meteen ook marktplaats aanklagen voor nalatigheid en het toestaan van dit soort zaken…

annor Schreef:

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom Omega hier
niet tegen optreed (of om het even welke
fabrikant) Waarom niet in Nederland iemand 's
ochtends even Marktplaats laten doorlopen om
neppers en die mensen een mail sturen en dreigen
met sancties/rechtszaak als zij de advertentie
niet onmiddellijk verwijderen. Moet je zien hoe
snel het ophoudt… De fabrikant heeft ten
slotte toch ook nadeel van dit soort handel.
Meteen ook marktplaats aanklagen voor nalatigheid
en het toestaan van dit soort zaken…

Dan had Nederland een aantal jaren geleden anders moeten stemmen, want het CDA (je weet wel, die partij van normen en waarden…) heeft geregeld dat “De Nederlander” via Schiphol drie neppers per persoon mag invoeren.
Dat in tegenstelling tot “De Duitser” en “De Belg”…

annor Schreef:

Wat ik dan weer niet begrijp is waarom Omega hier
niet tegen optreed (of om het even welke
fabrikant) Waarom niet in Nederland iemand 's
ochtends even Marktplaats laten doorlopen om
neppers en die mensen een mail sturen en dreigen
met sancties/rechtszaak als zij de advertentie
niet onmiddellijk verwijderen. Moet je zien hoe
snel het ophoudt… De fabrikant heeft ten
slotte toch ook nadeel van dit soort handel.
Meteen ook marktplaats aanklagen voor nalatigheid
en het toestaan van dit soort zaken…

De markt in namaakproducten is zo groot, dat effe marktplaats afspeuren geen enkele zin heeft denk ik. Het gaat wereldwijd om meerdere miljarden omzet, horloges, tassen, kleding. Ik las laatst een artikel over nagemaakte Canon fototoestellen.

Ooit een leuk gesprek gehad met één van deze jongens:https://www.mijnpolitie.nl/meldingio.shtml
naar aanleiding van een vergelijkbaar geval op Marktplaats.

De boodschap was de volgende:

  1. als er geen slachtoffers zijn kan de politie niets doen;
  2. melding wordt wel iets mee gedaan. Namelijk geregistreerd. Niet dat je daar wat aan hebt hoor. Volgens de man van Cybercriminaliteit is er een hele klein kans, dat in ernstige gevallen de plaatstelijke politie langs gaat voor “een goed gesprek”. Ernstige gevallen worden volgens hem doorgegeven aan het betreffende regiokorps.

Gr.
Han

Toch ook maar even een melding gedaan.

Aales wat succesvol verkocht wordt wordt nagemaakt, zelfs auto’s.

Ook gemeld…

Heeft toch geholpen…is weg nu.

yep, ik had ook melding gedaan en is weg nu , einde deze zaak, op naar de volgende

Ik kwam deze tegen maar dit klopt toch ook niet???
Ook de andere 2 horloges die hij aanbied…

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/overige-accessoires/m637129256-officiele-omega-speedmaster.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Groet,
Martin

Ik kwam deze tegen maar dit klopt toch ook niet???
Ook de andere 2 horloges die hij te koop heeft…

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/overige-accessoires/m637129256-officiele-omega-speedmaster.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Groet,
Martin

En nog wel een; "orginele omega speedmaster. tachymetrisch horloge"
Als je zoveel vraagt en het echt wil laten lijken mag je wel iets meer info bij je advertentie zetten :wink:

Als iemand hier intrapt, ben je wel een “beetje dom”…

Een beetje dom, ja.
Als je dit soort dingen probeert ben je ook wel een beetje crimineel.

gr.
Han

Heb even wat strenge mailtjes gestuurd, ze zegt dat ze wel foto’s van certificaten heeft maar dat ze die niet gaat laten zien aan personen zoals ik. Verder zegt ze dat ze ze al heeft verkocht.

Tsjaa…