Hulp bij dressy moonphase

Ja ik ben er van bewust dat een moonphase of andere complicaties als een chrono of kalender niet echt onder de noemer dress watch vallen maar ik ben dan ook niet op zoek naar een echte dress watch. Meer iets wat in eerste opzicht die kant op valt in algehele vibe van het horloge maar wel een moonphase.
Het zal waarschijnlijk niet het horloge worden dat ik het vaakst ga dragen dus ik ga in de reeds gedragen hoek naar op zoek met een budget van 1000-1500 en mijn vraag is in deze waar met name op te letten. Zijn er in de prijs bracket aan te raden uurwerken of zeggen jullie direct al doe geen moeite want dat is niet haalbaar of neem een Quartz. Ik hoef bijvoorbeeld niet perse een maand en dag aanduiding maar een datum zou wel fijn zijn naast de moonphase.
Dank!

2 likes

Frederique Constant heeft er eennpaar leuke in die prijscategorie. De slimline is erg dun en een cleane dial en daardoor meer dressie.

2 likes

Hier kun je ook leuk plaatjes kijken ter inspiratie.

5 likes

Ook niet geheel onbelangrijk. Waar vooral niet naar kijken bijvoorbeeld.

Waar niet naar kijken? Dat is volledig afhankelijk van je smaak en voorkeuren.
Stel je hebt een leuke gezien, dan kun je hier uitvragen of het een goed merk is en/of aandachtspunten bij het model. Er zijn genoeg experts hier die daar een antwoord op kunnen geven. Hoor ik trouwens niet bij.
Je kunt ook Chronos24 erbij pakken en een zoekopdracht doen met filter op de moonphase functie en je prijs. Dan komrn er zat opties naar voren.

Autocorrectie op Chrono24.

Betaalbaarder wordt het nieuw niet

https://www.certina.com/nl/watch/ds-8-moon-phase/c0334571603100?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwk6SwBhDPARIsAJ59Gwf9YRw9h9d2OisnD9Or75tZVLg0UpBFVupeZhvm7sq6xVvSs5toM8kaAiO5EALw_wcB

4 likes

Ook in blauw/grijs:

Er staat ook een mooie Junghans Meister Kalender met maanfase in het blauwe deel.

4 likes

Slecht voorbeeld, wel een mooi horloge, heel erg mooi zelfs LOL :wink: Deze Blancpain Villeret Quantième Complet) valt “net” buiten het budget van de TS

1 like

1fa735cdb8e90d37c2b35056b744b74cbe963929_2_441x499
Deze is ook in die klasse, zelf in bezit

10 likes

Is dat de master collectie?

Yep, imo de mooiste nog redelijk betaalbare moonphase. Rond de 2,5K. Ik heb deze ook…

1 like

Ziet er zo op het eerste gezicht niet onaardig uit. Wil wat van Junghans ook nog eens in het echt zien maar de keuze is niet echt reuze in die prijsklasse maar dat was ook wel te verwachten

Zou de Christopher Ward C1 moonphase eens bekijken

1 like

Dan vind ik de moonglow mooier. Deze oogt te kaal voor mij.

Deze is ook uit de Master Collection en heeft wel alle complicaties, dus ook de triple calendar functie.:slightly_smiling_face:

3 likes

Die had ik ergens langs zien komen en zeker mooi maar dan zit je toch alweer een segment of wat hoger dan m’n gewenste prijsklasse :wink:

1 like

Ik ben junghans fan, maar ik trek die kalender raampjes niet zo goed.

Benieuwd of je iets leuk gaat vinden.

1 like

Ik vind de chrono erg mooi van ze maar die raampjes op de oog-positie bij de moonphasr ben ik ook nog niet helemaal over uit