Hulp bij nieuw glas vintage horloge

Mijn vader heeft een Wittnauer Skeleton uit de jaren 60/70 waarvan het glas aan de voorkant gebarsten is helaas. Heeft iemand een idee waar ik een nieuw glas zou kunnen vinden of laten maken en er in laten zetten?

1 like

https://www.google.com/search?q=horlogeglas+vervangen&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-nl&client=safari

En met welke van deze heb jij goede ervaringen voor minder gangbare merken/modellen uit de oertijd? :smile:

Ik heb meer horloges die ouder dan dat zijn, dan nieuwer :grin:

Valt ook heel goed mee.

Komt er op aan van de juiste maat glas te vinden (uit documentatie, of het bestaande opmeten) en dan een nieuw erin te zetten. Kan elke horlogemaker op 10 minuutjes.

3 likes

Mijn vader had op twee plekken een offerte opgevraagd en daar wilden ze het alleen doen als ze de movement meteen zouden servicen, nieuw glas maken, etc. Beide keren rond de €600 voor een horloge dat minder waard is. Vandaar dat ik benieuwd was naar of er mensen zijn die hier een horlogemaker kunnen noemen die dit zou kunnen doen (en eventueel goede ervaringen mee hebben gehad). Het horloge heeft emotionele waarde anders had hij net zo goed een exacte kopie kunnen kopen. Ik heb zelf alleen maar moderne horloges, dus geen ervaring met service en reparatie.

1 like

Horlogeglas.nl op de site staat een tel nr, bel dat eerst even. Ze kunnen meteen vertellen of ze het in huis hebben en wat het kost. Hierna kun je het horloge naar ze opsturen en krijg je het met een blinkend nieuw glaasje weer terug. Dat doen ze keurig, heb ik ook van anderen gehoord.

1 like

Hee,

Gezien het uurwerk zo zou je max 150,- kwijt zijn voor een service inclusief nieuw glas.
Ik weet niet waar je woont maar kan het zo doen voor je.

Gr,

1 like

frisse jongens met zulke praktijken
was t geen google loodgieter?

1 like