Hulp gevraagd bij keuze

Mooie foto’s maak jij altijd

1 like

1 like

Squale is een toolwatch, die mag karakter hebben :facepunch: En eerlijk gezegd heb ik het niet zo op safe queens. Die kan je dan beter in de etalage laten liggen, wat u?

2 likes

Zeker.
Hier nog wat actiefoto s van de P39 ik ontzie deze echt niet .

5 likes

O ja! Je had ook een ook een Pelagos, 39 is cool, en op deze plaatjes valt ie eigenlijk wel mee haha! :+1: Maar ik vind hem wel ‘in your face’ ook IRL trouwens. En ik kan me zo voorstellen dat je af en toe graag even wisselt met de Squale :grin:

2 likes

Heb de BB54 nu twee keer omgehad, maar voelt een beetje als ‘de kinderversie’ van de BB58. (En ja, ik weet dat er nu mensen zijn die roepen dat dat onzin is) :crazy_face:

3 likes

Ik mis nog de optie: ‘Doorsparen voor een Rolex’ :face_with_hand_over_mouth:

4 likes

Ga je mond spoelen!! :grin:

1 like

Neuh,

Met de Pelagos is wel de grens bereikt van wat ik aan een horloge wil uitgeven.

2 likes

Tudor BB58. Punt :grin:

1 like

Ik zou kiezen tussen de Super Squale in het zwart, de BB58 of de Oris Sixty Five.

Maar die keuzes heb ik niet.

Dat is nou juist de sjeu van een duikhorloge. Ik spuug op ceramische bezels. Ik ervaar die dingen als levenloos, lelijk en vaak veel te glanzend voor hun eigen bestwil.

Alu bezels for life, die krijgen mooie wabi-sabi, en als het je te gortig wordt kun je altijd een nieuwe insert scoren.

Erg, erg fors. Vandaar de Super Squale. :slight_smile:

Dat geldt voor al die duikers. Als je een nette outfit hebt waarbij je je overhemd aan de manchet dicht knoopt draag je, in mijn beleving, gewoon geen duikhorloge. Sorry. Maar geen van deze vier opties zijn daar geschikt voor.

Nu weet ik niet hoe oud je bent, maar hoe ouder je wordt, hoe meer waarheid de bovenstaande uitspraak gaat krijgen. Het is geen sprezzatura, het is gewoon belachelijk als je als eind veertiger nog een klomp van een duikhorloge bij je kantoorkloffie pakt.

1 like

Ik ben 41, en wat je zegt is zeker waar.
Dat bedoelde ik ook met mijn tekst, de Squalematic zal ik niet dragen met een overhemd.
De pelagos lijkt me ook niet te fors, en de Sinn weet ik niet, die zou ik in het echt moeten zien.

De BB58 Blue daarintegen vind ik zeker niet te lomp.

1 like

Klopt, samen met de Super Squale en een paar andere horloges nog de meest elegante duikertjes. Maar er is tussen m’n 35e en m’n 48e iets gebeurd, ik weet niet wat, wat er voor zorgt dat ik altijd een dressy horloge om zal doen bij een net overhemd.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik bij de polo, het t-shirt of het zomerhemd een duikertje fijn kan vinden. :slight_smile: Het liefst met een Alu bezel, zoals gezegd. De BB58, BB54 en BB58 Blue zijn daar prachtige voorbeelden van. Zelf heb ik de Yema Superman en de Serica 5303 in dat genre en die maat. Erg fijne herenduikertjes.

3 likes

Nou, ik vind dit geen onzin. Sowieso heb ik zelf het betreffende model nog nooit in handen gehad, dus. Daarnaast hangt de beleving ook heel erg af van je polsmaat, überhaubt je hele postuur en, ook niet onbelangrijk, wat je gewend bent en mooi vindt. Ik heb zelf de laatste tijd wel een voorkeur voor weer wat kleinere horloges. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. :man_shrugging:

1 like

Ik zou voor de Matic gaan, maar alleen omdat de Pelagos LHD er niet tussen staat :sweat_smile: :rofl:

Is het heel raar als ik hier een SPB143/62mas reissue suggereer? Lagere prijsklasse dan de Tudors zeker, maar qua stijl beetje in de richting toch? Bedoel, ik kan natuurlijk een keuze in de poll maken maar je helpt mensen beter met compleet andere ideeën toch?

1 like

Als we dan toch suggsties doen :innocent:

3 likes

Nou gewoon de pelagos 42
Ik heb ook de blue bay navy 41 gehad maar de pelagos is toch echt een mooier horloge en heeft een datum …iets wat ik echt gemist heb op de bb

3 likes

Die is me te groot, mijn pols is 16,5 :wink:

De Pelagos 39 staat wel op het lijstje :smiley:

Mijn pols is 17.5 en de 39 heeft dus geen datum helaas

1 like