Zeker mee eens. Ik ben zelf uit de ‘oude tijd’ dus opgegroeid met kleinere horloges aan de pols. Een 36 mm Rolex werd bij ons in de jaren 60 en 70 gezien als een ‘grote klok’.
Als je in die tijd olifantenpolsen had, dan droeg je toch kleine horloges. Simpelweg omdat we niet beter wisten en niet anders hadden. Het was geen punt van discussie.
In deze tijd zijn de horloges groter. Dat is een feit. Dus ook een ‘dress watch’ mag groter zijn.
En als je brede polsen hebt- ik heb polsen van bijna 21 cm- dan misstaat in mijn ogen een wat grotere dress watch helemaal niet.
Hier mijn ex Perrelet van 42,5 mm. Nu bij horlogevriend @Casimir25 . Prachtige grotere dresser.
De Tissot welke ik nu draag is ook 42mm en het gevoel begint te verbeteren. Ik moest er wel heel erg aan wennen, maar dat komt meer doordat ik normaal gesproken 48-56mm horloges draag. Een 42mm is dan echt wel even omschakelen.
Door al die grote horloges ben ik ook meer geïnteresseerd in een grote dresser, dus vind ik dit ook een boeiend topic. Ik hoop dat er nog veel meer opties uit voortvloeien
Dank voor jullie antwoorden voor zover! Ik ben me bewust van hoe een dresswatch ‘er uit heurt te zien’. Heb m ook verteld dat de gewenste maat de mogelijkheden beperkt. Toch was ik benieuwd of er opties voor m zijn.
Hij wil gewoon een ‘net’ horloge (dresswatch zei ie na de term hebben gegoogled). Zal aan m vragen of ie wel openstaat voor iets kleiners of dan toch iets uit een andere categorie.
Bij 43-47mm en dresswatch moet ik aan mijn Oozoo denken die ik al 20-jarige droeg. Toen leek dat niet zo groot, naast mijn G-Shock en ±15 kilo meer dan nu.
Als iemand een groot horloge wil dragen, dan moet 'ie dat lekker doen. Omdat je er waarschijnlijk heel lang mee gaat doen, want tijdloos, zou mijn advies zijn om de tijd te nemen om de juiste te vinden. En na je keuze niet meer twijfelen.
Let wel: het ene overhemd is het andere niet. Hetzelfde geldt voor gelegenheden. Zoek iets dat bij je favoriete nette schoenen én nette sneakers past. Daar kun je lang mee vooruit.
De gemiddelde lengte voor een man, wereldwijd, is 1,71 meter. Wat noem jij “een flinke vent”? Ik ben 1,85 lang en weeg 94kg, en ik draag graag een 35-37mm dress watch. Geef eens een lengte en gewicht?
Een day-date met groene wijzerplaat is geen dresswatch.
Hoe dik? Weet je wat de omtrek is?
Ik heb een polsomtrek van 18,5cm, en een Max Bill 38mm draagt bijvoorbeeld al als een tegelsteen, omdat die all dial is en gewoon heel erg groot oogt. Toen m’n neef nog 21cm polsen had was een 38mm Max Bill dikke prima op zijn pols. Het hangt dus niet alleen van de polsomtrek af, maar ook van het ontwerp, of dat all dial is of niet.
Lug to lug maat en de grootte van de wijzerplaat zijn bijna bepalender.
De eerder genoemde Bambino is er in 42mm, als ik me niet vergis.
Nee. Gewoon nee. Ook al heb je 24cm polsen. Nee.
Wat voor kleding draagt hij? Wat is zijn definitie van “net”?
Er wordt veel geroepen, maar we hebben weinig info over de goede man.