Hulp gevraagd nieuwe kroon Squale

Goeiemiddag,

Ik weet niet zeker in welk topic mijn vraag te plaatsen.
Vorige week kwam ik er achter dat de kroon van mijn Squale tiger niet meer dicht schroeft.
Na onderzoek is het schroefdraad in de kroon niet meer goed.
Uiteraard via via contact opgenomen met Squale en die gaven aan de kroon voor dit model niet meer beschikbaar te hebben.
Wie o wie zou mij kunnen adviseren/helpen aan een oplossing?
Bedankt alvast!

Groeten

1 like

Wellicht is het wijs om even het referentie nummer van je Squale te vermelden

Dat is wel opmerkelijk, om de haverklap vinden ze in een lade NOS onderdelen waarmee ze dan weer horloges maken maar een kroon leveren kan niet. :face_with_hand_over_mouth:

Ik kan zo snel geen ref vinden van een Squale Tiger. Heeft een Tiger überhaupt wel een ref nr vraag ik mij af?
Deze Tiger heb ik trouwens begin vorig jaar hier op het forum overgenomen en altijd erg blij mee geweest.
Ik kon het antwoord van squale ook niet geloven want dat was ook mijn gedachte dat ze telkens weer parts vinden ergens in een la.
De communicatie met Squale liep trouwens via een Squale verkooppunt in NL
Heb zelf geprobeerd contact op te nemen met Squale maar ze reageren niet als ik een document invul op hun website en een email adres kan ik nergens vinden om ze direct te emailen.

1 like

Ik kan geen e-mail vinden, wel een telefoonnummer:

https://gb.kompass.com/c/squale-sa/ch058228/

Misschien het proberen waard?

1 like

Is het de kroon of de tube? Misschien even mee langs de horlogemaker?

Het is de kroon. Ik ben bij een juwelier/horlogemaker geweest. De rest van het horloge is in nieuw/topstaat gaven ze aan. Heb het weer mee terug gekregen omdat zij geen kroon kunnen bestellen.
Ik ga via Facebook kijken of ik Squale kan bereiken, dat is een goeie tip:-)

Als de schroefdraad in de kroon defect is dan is de draad in de tube vrij zeker ook beschadigd.

Alleen een nieuwe kroon is meestal uitstellen van het probleem

Beste Andre,

Klinkt logisch maar dat is niet wat de horlogemaker heeft geconstateerd na onderzoek. Die gaf aan dat de draad in de tube nog goed was. Inmiddels heb ik Squale een bericht via instagram gestuurd en hoop reactie van ze te krijgen. Ben benieuwd.

1 like

Inmiddels Squale gesproken.
Een losse kroon kunnen ze niet leveren helaas. Ze kunnen alleen een complete kast opsturen. Kosten CHF 300.00 ex verzenden.
Heeft iemand wellicht een tip waar ik terecht kan om de kast te switchen tzt?

Een horlogemaker zou dit moeten kunnen. Jij bent toch eerder met je horloge bij een horlogemaker geweest? Of heb je daar niet zo’n vertrouwen in?
Kijk dan even in dit topic, voor een bij jou in de regio.


Succes en laat ons even weten hoe het gegaan is!

In de technische documentatie van het uurwerk staat ook het gebruikte grootte voor de kroon/as.
Als Squale de kroon niet meer kan leveren kan er uiteraard wel een andere kroon op met de juiste afmetingen.

Kan best want ik heb laaste een nieuwe schroefkroon op een Bulova Super Seville gezet en ook daar was de tube nog perfect.

Al bij AWC geprobeerd ?

Die hebben volgens mij ook een horlogemaker in de zaak

Dat is bijna marktwaarde van het model…

Nou ik denk niet dat het bijna de marktwaarde van een Squale Tiger is, tenminste dat hoop ik niet want dan heb ik veel te veel betaald voor dit horloge;-)
Een Squale Tiger is redelijk exclusief en zie ik niet vaak langskomen.

Heb idd ook met AWCO gesproken maar die doen niet aan deel reparaties. Zij gaven aan het naar Squale te sturen en zou het horloge dus ook gelijk een service krijgen etc. wat niet nodig is want het loopt zeer accuraat.
Vandaar dat ik Squale zelf heb benaderd.