Ik heb heel graag uw hulp nodig over twee van mijn Pontiacs.
Pontiac Hydraulica memomatic: horloge loopt perfect, maar bij het dragen (maken van bewegingen) kan het zo maar zijn, dat de urenwijzer ineens twee uur verder staat, alsof het urenrad los ligt van de aandrijving en daarna weer ‘grijpt’. Loopt liggend op de kast gewoon goed, alleen met het dragen kan het zomaar gebeuren, dat hij verspringt. Wat zou dat kunnen zijn en wie zou dat kunnen fiksen? Zo kan ik het horloge niet dragen en het is echt een mooi ding.
Pontiac Hydraulica automatic (later model) heeft een barst in het glas en ik heb niet de materialen om een ander glas er in te persen. Hebben jullie een adresje waar dat glaasje vervangen kan worden?
Hoera!! Dank voor de tip van het kleine veerringetje. Dat ontbrak inderdaad, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en zef een ringetje geplaatst. Horloge loopt en nu weer in elkaar zetten.
Dan een tijdje dragen en kijken of het euvel ik opgelost.
Ik blijf overigens wel op zoek naar iemand die een glaasje van een hydraulica kan vervangen, of heef iemand tips voor DIY?
Let wel op, het zijn vaak spanring glaasjes. Bovendien heb je die dan ook nog met verschillende spanring hoogtes.
Ik kocht mijn glaasjes bij een horloge onderdelen winkel. De verkoper repareert ok al jaren. Die heeft hem er met de hand ingezet (op zijn risico). Was wel uitstekende service.
VOF de gevel in Tilburg. Ze zijn helaas gesloten en leveren in principe niet aan particulieren. Als je echter zelf precies uitzoekt wat je nodig hebt en dan langsgaat, dan willen ze nog wel leveren.
Ze zitten niet te wachten op mensen die binnenlopen met een horloge en zeggen “hij doet het niet meer”. Dan moeten ze voor een paar euro eerst gaan onderzoeken welk caliber of kast en welke onderdelen. Als je echter het kastje meeneemt en laat zien wat je nodig hebt, dan helpen ze je nog wel.
Het uurwerk heeft 2770 als getal en de kast 86106. Kan je er iets mee? Ik heb het horloge opengemaakt en er zit een spanring in. Professionele hulp dus nodig… Ik denk dat ie in de lijst kan…