Hulp gezocht bij Seiko Lord Matic 5606-7000

Beste forumleden, ik ben op zoek naar Seiko expert die mij - tegen betaling - kan helpen met mijn vintage Lord Matic.

Ik heb dit horloge een tijdje geleden gekocht en hij loopt als een trein… letterlijk! Het horloge werkt een minuut namelijk in minder dan 55 seconden af, waardoor het horloge veel te snel veel te ver vooruit loopt. Demagnetiseren heeft helaas niet geholpen, dus ik hoop dat dit wel op een andere manier verholpen kan worden. Heeft iemand een idee en wie kan mij met een dergelijke reparatie eventueel helpen?

€5 says dat de balansveer verkleefd zit :smile: wat vrij eenvoudig te verhelpen is, losmaken en eens dippen in de wasbenzine (of one-dip voor de duurdere vogels onder ons) zou zomaar kunnen genoeg zijn. Maar dat kan mogelijk een en ander zeggen over de algemene toestand vanbinnen, dus een gewoon onderhoud is misschien geen slecht idee dan.

1 like

Is bij jou de onderhoudshistorie bekend? Grote kans dat dit al een tijdje geleden is, als ie überhaubt ooit onderhoud heeft gehad. Dit wordt bij Seiko’s nog wel 'ns ‘vergeten’. :wink:
Check deze link voor een horlogemaker in de buurt. Succes!

1 like

Geen idee helaas, maar dat is een verdomd handig topic. Thanks, ik ga één van de forumleden in de buurt een bericht sturen.

Voor een leek niet te doen. Niet aan te bevelen om het meest kwetsbare deel van een uurwerk, door ondeskundige handen door wasbenzine te laten halen.
Idd, op zoek naar een horlogemaker.

3 likes

Ja, sowieso. Maar met wat geluk is het heel eenvoudig te verhelpen dus ook geen vitaal orgaan aan horlogemakerskosten. :slight_smile:

1 like

No worries, ik ga dat zeker niet zelf doen! Ik heb een horlogemakend forumlid al een bericht gestuurd. Bedankt voor jullie input!

Groot probleem bij deze horloges is ook dat het een frontloader is en je het glas er af moet halen met een speciale tool. Dus voordat je uberhaupt aan het uurwerk kan beginnen moet je al een groot obstakel overkomen.

3 likes