Hulp gezocht voor nieuwe aankoop

Er zijn wat ik van onze vriend Greg begreep twee blauwe versies. Een meer gedempte blauwe (die bedoel jij):

En een echt blauwe die ook zonder veel flitslicht fel blauw blijft:

1 like

Zoiets als met dit blauw glas is wel heel gaaf, stiekem :smiley:

@Carpe_tempus zijn er meer merken die dit hebben?

Zoiets als met dit blauw glas is wel heel gaaf, stiekem @Carpe_tempus zijn er meer merken die dit hebben?

Ik heb een Casio Marine Gear met blauw glas maar daar vind je niks aan
denk ik want te kleine kast diameter,
en ik heb een Andy Warhol horloge met paars glas (
ze hebben ook groen / geel glas etc…erg lastig te vinden ook inmiddels )
en daar vind je waarschijnlijk ook niks aan want te dressy en daar zitten allemaal teksten en afbeeldingen van koeien, bananen en soepblikken op :smile:

Fossil heeft nog iets met “smoked” en ik dacht dat Emporio Armani nog een paar mooie met Honing kleurig glas ( maar dat weet ik niet zeker, misschien is dat n.l. slechts de kleur van de wijzerplaat en niet van het glaasje.

Die Casio… Is dat deze?

1 like

Yes… dat issum

haat / liefde verhouding mee … digitale deel vrijwel nutteloos
die foto’s zijn zo gesjopped dat ze redelijk afleesbaar lijken maar dat
valt binnenshuis vies tegen ( ook vanwege het gekleurde glas )
verder wel een opvallend langdurige groene lume en mooie details
echt schitterend kastmateriaal mooie polish etc.
m.a.w. toch meer een sierraad dan functioneel horloge

Hieronder het Warhol Horloge … kleur komt op foto’s niet goed uit de verf
maar heeft een mooie kleur glas alleen jammer van de koeienkop op de wijzerplaat
de banaan op de kroon-inlay en de witte tekst. :smile:
maar goed het had i.p.v. een koe ook een soepblik kunnen zijn.

Oh die Warhol is eigenlijk nog best oké he! Ik googlede er net op en kwam de ene kermishorloge na de andere tegen :smile:

Over die Casio, qua uiterlijk is hij nog wel te doen. Die ledjes zijn zeker veel te klein?

En Christopher Ward misschien? Die hebben aandig wat keus in blauw (al zijn sommige misschien wat prijzig):

Succes met zoeken in elk geval!

Trouwens absurd hoeveel ‘versies’/variaties er zijn van de Trident, hoewel mij niet altijd duidelijk is wat nu precies de verschillen zijn… Maar ja, een beetje keuze is altijd fijn, imo. :smile:

@CompleetGetikt

Over die Casio, qua uiterlijk is hij nog wel te doen. Die ledjes zijn zeker veel te klein?

Die LED werken wel, alleen moet je er geen wonderen c/q HD kwaliteit van verwachten,
het LCD gedeelte kun je er niet mee aflezen alleen de wijzers/wijzerplaat
vroeger kon ik me er nog aan ergeren wanneer de verlichting oneven verdeeld was
maar uiteindelijk gaat het erom dat het voldoende is om de tijd te lezen meer niet.

terugkomend op de Warhol “kermis” het bandje en de kast zijn heel netjes afgewerkt m.i. echt juweliers handwerk, alleen het uurwerkje is bedroevend simpel
het klikdeksel draait vrij rond ( waarschijnlijk geen afdichtings rubber )
Vergelijk het maar met een Audi A6 met plastic Halfords wieldoppen van Beertje Paddington…,
het ziet er mooi uit, heeft een goede basis maar je moet je regelmatig
achter je oren krabben en je zelf verdedigen tegen smalende opmerkingen :smile:

Die linkse is wel een toppertje !

Ja die is zeldzaam en gewild.