Hulp nodig bij het verwijderen van een bezelinsert bij de squale 1521

Wasbenzine

1 like

Hoe verwijder je de bezel van de 1521?

Door het losdraaien van de 4 schroefjes (1.2mm schroevendraaier). Daarna kan je hem er gewoon afhalen.

1 like

In de oven ook niet gelukt?

@willemC ga ik proberen. Heb net een nieuwe via Chrono ontvangen en voel een lichte speling als je de bezel vastpakt bij 12 en 6 uur. Je kan deze dan iets opwippen en je hoort een tikje. Had de vraag bij een ander onderwerp gesteld maar kreeg verschillende antwoorden, de een heeft het niet en de ander wel.
Of heb je een andere tip?

Nope. Ik weet ook geen zak van die dingen af :rofl: ben gewoon gaan proberen.

Ik hoop dat ik hem er zelf weer goed op krijg nadat ik de insert er uit heb haha

Neen, helaas. Kreeg geen grip op de insert.

1 like

@willemC zit er een soort veer onder de bezel? Ben benieuwd hoe het er uit ziet. Kan je foto’s posten?

Zie mijn foto in de openingspost (ff aanklikken)

1 like

Zie het. Ik ga met de leverancier schakelen. Volgens mij is er iets met de veer. Thanks :pray:

Zou je je bevindingen hier willen delen aub?

1 like

Misschien kun je een prop maken met ducktape en dat gebruiken? Als de lijm warm is zou dat moeten lukken.

Edit: @Watch2Morrow heeft laatst een insert van zijn Seiko een stukje in de bezel zelf verdraait. Misschien kan die de gouden tip geven? Als je maar ver genoeg draait komt ie vanzelf los lijkt me.

Ik heb alleen de bezel los van de kast. Hierdoor kan ik hem niet goed vasthouden tijdens het proberen te draaien vd insert

1 like

Weet je wat. Ik ga kijken of een alu bezel bestand is tegen wasbenzine. Heb vast nog wel iets ouds van Seiko liggen. Of is dat plastiek?

Je ne sais pas :rofl:

1 like

Voor

1 like

Na

8 likes

Ik had het met een rubber balletje gedaan zoals je een caseback vast- en losdraait. Hard drukken op glas en bezel en tegendraads draaien.

Zo schoof mijn inlay een tikje terug. Maar of hij ook helemaal los komt? :man_shrugging:

1 like

De echte na:
15 min in de wasbenzine, gebeurt niets mee!

Behalve de lijmresten, die zijn weg :+1:t2:

En is ook alu insert.

So grow a pair and get busy! :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Wasbenzine is absoluut geen probleem. De geanodiseerde alu zal niet verkleuren door wasbenzine hoor! Zelfs een gespoten alu bezel niet… thinner of zuur wel maar wasbenzine is safe.

2 likes

Hij ligt al een uurtje of 4 in de wasbenzine. We zien straks of hij los komt.

4 likes