I dare you......ik daag jou uit

Tjonge jonge Frank, … daar vraag je mij nogal iets inderdaad…:sweat_smile::thinking: Ik heb meerdere horloges waar ik zeer aan gehecht ben en/of een bepaalde gebeurtenis aan vast koppel. Daarover schrijven zou denkelijk een heel essay gaan opleveren. Daar ben ik helaas nooit goed in geweest. :grimacing: Ik ben veel meer een verteller dan een schrijver… Maar als je mij dat laatste vergeeft zal ik uiteraard een horloge selecteren en daar iets bij vertellen. Van het weekend kom ik erop terug, met een goed glas malt whisky naast mijn laptop. :+1::wink:

8 likes

Ha Harry, de handschoen wordt sportief opgepakt!
(Pressure now rising :innocent::rofl::wink:)

Wat werkt het best dan bij jou: eerst de whisky en dan het schrijfsel, of juist andersom?

Fijne dag verder…enjoy

2 likes

Allebei tegelijk!:+1::sunglasses:

3 likes

Leuk topic!:+1:
Inmiddels is deze IWC mijn favoriet.


Dat wil overigens niet zeggen dat hij de meeste polstijd krijgt. Ben er erg zuinig op en kan er minuten lang naar kijken🤓
Een behoorlijke tijd op zoek geweest naar een mooi exemplaar en eenmaal gevonden snel gehandeld e opgehaald bij forumleverancier Jaap.
De IWC op rubber:

Na enkele weken begon de drang naar een stalen band… dat kost wat, maar je leeft maar 1 keer

Inmiddels heeft hij gezelschap gekregen van de Aquatimer 3290


Ook een geweldig mooie IWC die voorlopig op rubber blijft😉… totdat ik een prettig geprijsde stalen band tegenkom.
Wat 100% zeker is… beide IWC 's gaan niet meer weg!:heart_eyes::+1:

Ik heb nu 13 horloges en vind kiezen vaak al lastig. Hoe is dat als je zoveel horloges hebt dat je zelf zowat een winkel beginnen kan…, dus @Slin … wat is jouw mooiste qua looks, verhaal of emotionele binding? Laat je horen Nils😁

17 likes

Kan ik vrij kort over zijn…alle horloges hebben wel wat vind ik maar degene waar ik nog steeds elke keer met verwondering naar kijk en waar ik geen genoeg van kan krijgen als ik hem draag( alleen bij lekker weer) is toch wel deze Citizen Leopard van 1971 …terwijl ik nu meer naar moderne horloges kijk dan vintage blijft deze mij zodra ik hem pak betoveren :hugs:

Als ik zoiets kan vinden in een moderne uitgave ben ik verkocht :yum:


Ik zou graag van @domega willen weten wat zijn mooiste is of waar hij het meeste mee heeft met zijn diverse collectie die nu al veel uitgedund is heb ik begrepen… I dare you :+1:t2::yum:

18 likes

Leuk topic, @HorlogeHalle! Toevallig gisteren een stukje geschreven over mijn heilige graal!

Dit wordt een blijvertje!

13 likes

Vielen Dank Herr IWC-Peter!
Een van mijn favoriete horloges die automaat ui te Schaffhausen :facepunch::ok_hand:

1 like

Fraaie binnenkomer, en mooi verhaal.
Heb jouw verhaal nog maar even gecopieerd (hoewel het linkje prima werkt ) en hieronder geplakt.
(Ik reken op goedkeuring van jouw zijde ) :roll_eyes:

Al jaren ben ik fan van de Omega Speedmaster en er zijn verschillende beweegredenen geweest waarom ik uiteindelijk besloten heb voor een Speedmaster te kiezen. Allereerst natuurlijk het verhaal en heritage. De oorsprong en de verschillende ruimtereizen maken het tot op de dag van vandaag een icoon. De degelijkheid en techniek blijven mij intrigeren. Esthetisch vind ik het een prachtig horloge. De afmetingen zijn juist gebalanceerd met een robuuste uitstraling. Daarnaast vind ik het belangrijk dat een horloge aansluit bij je persoonlijkheid en werkomgeving. Ik vind het belangrijk dat een horloge niet in het middelpunt van de belangstelling staat. Voor kenners is een Speedmaster makkelijk te spotten (tot nu toe erg leuke gesprekken aan over gehouden) en voor de onbekenden valt het minder op ten opzichte van andere gerenommeerde merken waardoor het horloge redelijk bescheiden te dragen is.

De Speedmaster Professional zou het worden dus… met hesalite! Destijds er bewust voor gekozen geen goedkoper mechanisch horloge te komen en te wachten op het horloge dat ik echt wilde voor de lange termijn. Na vele AD’s bezocht te hebben moest ik onderkennen dat de Speedmaster Professional mij jammer genoeg niet stond. Zelf heb ik een relatief smalle pols en door de voor mij grote diameter (42mm) en lug-to-lug afstand sloot het horloge niet mooi aan. Helaas… Na al die jaren volledige focus op dit horloge moesten mijn plannen aangepast worden. Maar wat wordt het dan? Een andere horloge? Of kijken naar een ander model met kleine diameter? Een reduced of FOIS was natuurlijk een optie, maar ondanks dat dit mooie exemplaren zijn, voelde dit persoonlijk niet goed. Tamelijk teleurgesteld ben ik mij weer gaan heroriënteren.

Toen kwam ik bij de Omega Speedmaster 60th Anniversary Limited Edition (311.10.39.30.01.001) uit, de remake van de eerste Speedmaster uit 1957. Tijdens de launch in Basel 2017 had ik dit horloge vanzelfsprekend voorbij zien komen, maar destijds heb ik er weinig aandacht aanbesteed. Toen ik verder begon te lezen kwam ik er achter dat deze uitvoering een diameter van 38.6mm heeft. Een kort moment van realisatie volgde, waarbij ik dacht; “dit kan mijn droom horloge zijn!”. Daarmee ontstond direct de volgende uitdaging. Ruim een jaar na de initiële launch had ik het vermoeden dat al deze limited exemplaren al weg zouden zijn. Daarom Omega gemaild en gevraagd of zij nog een aantal zaken wisten in Europa waar ze dit exemplaar op voorraad hadden liggen. Helaas konden zij mij niet verder helpen. Tweedehands of online aanschaffen was voor mij geen optie, simpelweg omdat ik hier toen onvoldoende kennis en ervaring voor had, dus ik wilde persé via een betrouwbaar kanaal dit horloge aanschaffen. Door creatief te zoeken op het web vond ik uiteindelijk via het referentie nummer een AD, met minder goede vindbaarheid, die er nog een had liggen.

Direct de volgende dag in de auto gestapt en wezen kijken of deze versie van de Speedmaster wél mooi zou staan. En dat deed ie! Het verschil van bijna 4 mm in diameter maakt echt het verschil. Ik was meteen verliefd! De vintage touch zoals de straight lugs, broad arrow hands en afwezigheid van crown guards vind ik fantastisch. Ondanks de bijna dubbele list prijs ten opzichte van een Speedmaster Professional, heb ik hem meteen aangeschaft. Het heeft zo moeten zijn denk ik maar.

Nu, anderhalf jaar later, geniet er nog elke dag van. Wat blijft dit een fantastisch aanwinst. Voor mij is dit het ultieme horloge in mijn collectie! En wellicht zal er ooit nog een pre-moon bij komen, wie weet!

Wat kunnen we hier aan toevoegen? Niets!:facepunch::wink:

@Mr.Cumulus , wie mag een vervolg op uw verhaal schrijven, wie draagt u uit om zn passiestuk te etaleren met een verhaal?

:no_mouth:

8 likes

Hej Hej Nils , deze Citizen is ook wel een topper hoor !:ok_hand:
Maar ik weet dat je sowieso gefocust bent op Citizen en daar ben ik dan ook wel nieuwsgierig naar hoe dat ontstaan is. Tell us please!

3 likes

Zo’n 20-25 jaar geleden moest er ook eens een horloge komen(goudkleurig helemaal hot toen) en ik zag een leuke Citizen in het V&D krantje maar was voor mij best ver toen(30km met de auto). Ik tankte mijn auto toen voor de helft vol en daar kon ik een week mee rijden( :crazy_face:) maar niet als ik zo’n ritje erbij had maar goed dus eerst even bellen en ja hoor ze hadden hem nog, dus in de auto gesprongen en er naar toe…eenmaal aangekomen bleken ze hem helemaal niet meer te hebben…WTF…wat was ik woedend zeg :face_with_symbols_over_mouth: en er kon alleen maar een bakje koffie vanaf na mijn beklag. Maar goed een maand later stond precies dezelfde in het prijsfestival krantje en gelijk weer gebeld en opzij laten leggen.
Kreeg nog uitleg dat het zonder batterij was en dat deze liep op beweging( vond ik wel magisch toen maar begreep totaal niet dat het een automaat was en wat dat inhield) gewoon bewegen en dan loopt hij :roll_eyes:

Een tijdje gedragen maar toen kwamen de nokia 3310’s en waarom dan nog een horloge :thinking: …20-25 jaar verder (nu 2,5 jaar geleden) trek ik hem uit een laatje en begint gelijk weer te lopen :blush:

En toen begon mijn hobby pas echt :exploding_head:

Citizen Eagle 7:

a38da737e6897e1974cab9d48bef8cfd5c479e3a_1_500x500

Inmiddels heel de serie bij elkaar terwijl ik geeneens wist dat die bestonden :blush:

42342ffd1a6997acb87ce502bffe94d234e247d4_1_500x500

Dat ging redelijk rap … kopiëren en plakken :rofl:

29 likes

Jouw toevoeging wordt geapprecieerd hoor :ok_hand:

2 likes

Graag gedaan Frank :+1:t2::smiley:

Inmiddels wel een keer in de markt voor wat anders…ben nog steeds verder zoekende :yum:

3 likes

TOP Nils! :ok_hand::slightly_smiling_face:

2 likes

THANKS! Harry :ok_hand:t2::blush:

2 likes

Helemaal goed! Ik begreep dat @SAT een nieuwe klokje heeft(is bijna niet te missen;-)) dus bij deze SAT, share your story!

2 likes

Die auto half vol tanken. :joy::joy::joy::joy:
Heel herkenbaar, mooi verhaal.

2 likes

Heerlijk gevoel om te ontdekken dat iets nog steeds werkt na zoveel jaar :slightly_smiling_face: moet ook zeggen dat ze er erg strak uit zien met die verzonken kroon!

2 likes

Thanks :+1:t2::smiley:…kostte toen 25 gulden :rofl:…rest van het geld was voor stappen :yum:

3 likes

Dat was zeker zeer cool :ok_hand:t2::blush:… en later toen ik meer inzicht in automaten kreeg was het nog interessanter geworden :grin:

2 likes

@HorlogeHalle heeft het enkele dagen geleden gevraagd

Dit was mijn antwoord

Klopt helemaal. Maar dat geldt voor alle horloges die ik heb op uitzonderingen na. Een grail aanwijzen vind ik moeilijk zeker als ik denk dat juist mijn grailwatch nog in bestelling staat

Maar deze gaat zeker nergens anders heen, behalve van mijn pols naar zijn box en andersom

Ik kan wel zeggen dat dit horloge met het hart is gekozen👍

4 likes