Identificatie gevraagd pretto uurwerk! Het grote Eugene Meylan Automaten topic. Wie heeft er informatie, of nog leuker heeft er ook 1?

Update!! hij is gearriveerd op de eerste tussen stop. Een vriend die in Duitsland woont.

:grin:

Caliber 18 of met schockprotection 24

Dit moet dus onder het opwind mechaniek zitten. Maar met Google kom ik niet echt verder. Iemand een ideetje?

Duitse Uhrforum al geprobeerd? Ik heb er daar ook gezien zoals de jouwe 1930s, maar ook met venus II erin

1 like

Interessant stukje horlogegeschiedenis :sunglasses::watch:

1 like

Nee niet gekeken. Ik ken dat forum ook niet echt moet ik zeggen. Maar ik vertrouw misschien ook te zwaar op Google. :wink:

@pmannaert Zou u nog eens willen kijken waar? ik snap die site niet echt. Zeer uitgebreide zoek functies, maar ik schiet er niets mee op.

Ik heb als klap op de vuurpijl nog een gescoord, ditmaal met een Venus II :wink:

1 like

Nou lieg ik ook nog :frowning:

geen Venus 2 een gewone Venus? wie herkent deze?

Tss, koop verslaafde :rofl:

Mooi Detail, Glycine is weg gefreesd. Eugene Meylan was wel verbonden aan Pretto. dus niet een inkoop kanaaltje iod.

2 likes

Uhrforum dus : Pretto hammeroutomatic ous den 1930 ern
dat is er eentje met een venus II (gepost 16/01/2016 ) deze had ik eens gezien
dan ook zeer mooie
gepost door The Maestro op 10/03/2011 een Nederlander nota bene
Titel : meine schone Eugene Meylan met een ETA 2895-2 erin

Zijn daar linkjes van? :pray::pray::pray::pray:

Die onderste is een hommage aan Eugene Meylan. Dat is een jonger model van dit millennium.

1 like

Pictures van je eerste aankoop graag :face_with_raised_eyebrow:

1 like

nog steeds onderweg… heel jammer. ligt nog bij mijn kameraad in Duitsland. Hij is nog al druk en ik wil hem er niet steeds mee lastig vallen. Ik had al gevraagd om het te verzenden. Maar ik denk dat die gewoon nog op de plank ligt. Ik zal later deze week weer eens bellen.

Alles wat ik Duitsland koop op eBay en wat niet naar Nederland word verstuurd laat ik bij hem bezorgen. Dus ik wil hem heel graag te vriend houden :rofl::rofl::rofl:

Ik heb alleen geduld nodig vaak.

1 like

https://uhrforum.de/pretto-hammerautomatik-aus-den-1930ern-t245708

Een mooi stukje techniek, veel plezier met je aankoop!

Bedankt Hans, ik hoop het. We zullen zien.

Ik hoop dat @Inca er iets moois van kan maken. :grin::grin:

Vriend, goed nieuws

Binnen en hij werkt gewoon zo als het hoort. Heel apart dat hendeltje. Ja kan het horloge niet opwinden. Heel net uurwerk en een echte bumper automaat dus.

De foto’s volgen hopelijk morgen.


En onvoorstelbaar klein… 29mm

2 likes

Gefeliciteerd Abel !! ben content voor jouw dat hij is zoals verkoper beloofde :ok_hand:
tja 28 mm in de vroegere jaren waren er nog zo geen kanjers he mijn marcks & co die ik deze morgen gepost heb meet 34 mm zonder kroon en dat is toch de grootste denk ik van mijn vooroorlogse

p


deze meet 33mm. Abel , zit Adolf Schild in jaartal 1928/1934 kast is MGBM

mooi! een trench watch noemen ze dit toch? ik heb er ook een aantal. Ook jaren 20, maar geen in een perfect werkende staat. Erg jammer. De mooiste zilveren is een Gerab chronometre. Die wil ik na laten kijken. het enige probleem is dat ik die niet op tijd kan stellen. Maar die loopt wel.