Identificatie horloge: Brother Justin in Carnivàle

Ik ben onlangs opnieuw Carnivàle beginnen kijken. Beste reeks ooit, btw, maar dat is voer voor een andere discussie. :wink:

In episode 4 komt de horloge van Brother Justin in beeld. Ben ik natuurlijk benieuwd welke horloge dit is…

Even ingezoomd (maar dus met detailverlies):

De reeks speelt zich af in de VS in 1935, en ze is altijd geroemd om time-correct te zijn tot in het griezelige toe, dus ik ga er tot nader order van uit dat het uurwerk ook pre-1935 is (en het design suggereert dat wel).

Iemand een idee?

4 likes

Dit had hier gekund:

Het inderdaad gekund. Was wat in twijfel omdat het om een fictief personage gaat, geen bekend persoon zelf. :slightly_smiling_face:

1 like

Redelijk universeel model voor die tijd imo. Als ik een gok moet doen met de vage afbeelding (kan je weinig aan doen): Elgin.

1 like

En gave serie idd. Ik moet opnieuw kikken want heb veel te veel afleveringen gemist :crazy_face:

Ja, nogal. Wat ook wel te verstaan is, ze gaan geen super duper zeldzaam model aan de pols van een dorpspriester hangen.

Ik vermoed dat het op zoiets zou kunnen lijken:

Op de foto zie ik alvast Arabische becijfering. Niet zeker of er een hele kleine sub second op 6 zit. De wijzers kloppen zeker niet maar zouden deze kunnen zijn (al klopt de kast daar niet):

Sub second zit er denk ik wel. De kast is meer rechthoekig dan je in je voorbeelden laat zien en de kastpoten zijn meer een verlenging van de kast.

2 likes

Elgin zou ik ook denken. Maar zou net zo goed een Watham, Hamilton, Illinois, new heaven of ander eenvoudig merk kunnen zijn. Rond uurwerk.
Iig geen Gruen.

2 likes

Gave serie!
Met het horloge kan ik je niet helpen helaas :slightly_smiling_face:

Inderdaad - net niet vierkant.

Hoe kom je daarbij? Dat is een of twee denksprongen te ver voor mij vrees ik :sweat_smile:

Intussen maar eens een long shot gedaan en het gevraagd aan Clancy Brown zelf. We kunnen maar hopen dat hij 1) de moeite neemt te antwoorden, celeb zijnde en 2) überhaupt weet wat er toen precies aan z’n pols hing. :crossed_fingers:t2:

2 likes

Omdat ik alleen Gruen horloges verzamel… en ze inmiddels wel redelijk van afstand herken. In die periode zag je veel Quadron en die zijn langer. Plus in 1935 begonnen ze met de Curvex te promoten. En als het wel een Gruen is, dan is die van later (veri-thin).

Ik zou zelf denken cijfers zonder radium (goud opgelegd) en spade/peer vorm wijzers. Mag niet te frivool zijn voor een priester. Sjiek met een Lizard bandje.

2 likes

Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben; dit komt wel vrij dicht in de buurt:

Niet slecht :+1:t2:

Enkel de kroon ziet er vreemd uit. Steekt wel erg ver uit :thinking: