Ik hou niet van quartz....dacht ik...

Het gemak en nauwkeurigheid van een quartz… Can’t beat that. In de ochtend snel om de pols en gaan met die banaan.

Ben buiten de twee seikos mijn andere quartz ook vergeten.

4 likes

Whahahahaha…. Iedereen heeft hem besteld hoor :joy:

3 likes

Ik heb geen automatische horloges. Met een collectie bestaande uit een quartz Farer en een Casi oak ben ik erg tevreden. De Breitling Aerospace super quartz staat ook hoog op m’n lijstje. Een Speedy is mijn grail, maar als ik kijk naar de prijzen van een servicebeurt dan schrik ik wel terug. Wellicht is die service bij een Breitling A ook nodig, maar bij mij Casi Oak ben ik voorlopig klaar met een keer het zeezout eraf spoelen.

1 like

Ik heb een aantal quartz horloges voor het pakken en omdoen. Mijn mooiste horloges zijn mechanisch. Moet je wat meer voor doen om de tijd in te stellen en ze op te winden en daarna te dragen.

1 like

Niets tegen quartzhorloges. Quartz krijgt hier relatief weinig draagtijd. Ik vind ze handig voor o.a. nauwkeurige tijdmeting. Met name chronografen kunnen op mijn waardering rekenen.

3 likes

6 likes

6 likes

hoewel ik ook snap wat de aantrekkingskracht is van automaten en handopwinders en solars er zijn genoeg prima quarts horloges te vinden - ook in mijn collectie :slight_smile:

4 likes

Al 42 jaar de mooiste Quartz (voor mij dan😀)

8 likes

5 likes

Zolang de secondewijzer de markers een beetje acceptabel raakt heb ik eigenlijk helemaal niks tegen quartz… Ik heb er twee (drie incl. een digitale), hartstikke leuke horloges :grin:

Quartz… Hmmm…

Hmmm…

Ok, veel lomper ga ik het niet maken.

2 likes

Genoeg gave quartz horloges gehad





6 likes

M’n favoriete quartz horloges:

2 likes

Cosmotron is geen Quartz…

1 like

CWC RAF chrono. Een heerlijk horloge met NATO stocknummer verstrekt aan vliegers van RAF en andere Gemenebest landen.


Mijn enige quartz horloge.

5 likes

mijn quartz

5 likes

Ik heb dus laatst de nieuwe Tank om gehad bij S&C maar ondanks dat het ontwerp trouwer is aan de originele Louis de Cartier, vind ik de Tank Solo mooier (of gewoon wat minder vrouwelijk ofzo)

2 likes

Wat is cosmotron?

Die heb ik ook nog :grinning_face_with_smiling_eyes: