Ben nu wel heel benieuwd met welke klok (ken) Jules ons gaat verrassen ?
Mijn advies: koop wat je mooi lijkt of bevalt zoniet plaats je de klok weer op het forum of op MP. Lekker dragen, dressen, duiken en voelen. Da’s soms een lang proces totdat je de ultieme dress/duik of in combinatie van twee vindt. Ik verneem het graag.
Greets nitraM
Tsja Nitram. Ik weet t niet zeker niet nu die Halios Tropik SS voorlopig niet leverbaar is met zwarte wijzerplaat wat ik dan nu ga doen met de duiker…
Was gisteren in Rotterdam en zag toevallig in de koopgoot een juwelier waar aardig van Nomos in de etalage lag incl hun twee duurste modellen Lux en Lambda. Alleen mijn favoriet lag er niet tussen. En ernaast lagen Rolexen. Ik weet niet wat t is maar ik vind t persoonlijk niet echt iets om bij een juwelier binnen te stappen om puur een horloge om te hebben om te passen. Ik weet dan toch dat ie vandaag niet mee naar huis gaat en wat is die Lambda toch apart. Wel mooi maar auw wat een prijs. Zou ik nooit mee durven rondlopen. Bedoel vind €2000 al veel voor een enkel horloge
De Tropik bemachtigen is een kwestie van geduldig de internationale fora afstruinen. Mijn Helson Skindiver heb ik ook een half jaar op moeten wachten voor ik die te pakken kreeg.
Nadeel van Halios en Helson (tenminste, nadeel als je gaat kopen) is dat ze nauwelijks afschrijven. Ze worden gewoon voor 85% a 90% van de nieuwwaarde weer verkocht. Ook als ze twee of drie jaar oud zijn en wat kleine gebruiksporen hebben.
Heb je Stephan al een mailtje gestuurd wanneer hij weer wat nieuwe voorraad krijgt?
Op de site van Halios staan erg weing nieuwe updates. Daar staat bijvoorbeeld dat de status van Delfin 'Coming soon is. Volgens mij is die er toch al.
Om even bij t topic te blijven.
Op de fb pagina en ook op de begin pagina van de site van Halios word de nieuwe batch Tropiks verwacht rond de herfst…
Je moet de site van Stephan hebben:
Hij is Europees importeur en weet precies wanneer Jason weer gaat leveren.
Tjsjaa. net niet of verkocht, ging twijfelen of toch maar die ander overwegen wordt een zwanenmeer van Tjsaikovski verhaal. 50 wiite zwaantjes en dan die ene zwarte denk ik dan. Zelf proviandeerde ik afgelopen jaar 12 klokjes van het forum. Sommige mochten blijven en anderen weer gingen. Da’s hartstikke leuk Niet lullen maar doen is mijn welgemeende advies. Tussen 150 en 300 euro beauty’s van Seikoduikers te koop en dat geld ook voor de dressen. Dan volgt de rest vanzelf. Nu zie ik als toeschouwer een dramatisch ballet met een danser in de glanzende hoofdrol maar wel met prachtige muziek in een overweldigend décor. Jules pas de deux horlogier. Greets Nitram.
Beste Jules.
Welkom hier.
Als duiker kan ik je de Glycine Combat Sub Automatic aanraden. Nieuw ongeveer 750 euro. Je houdt dus genoeg over voor een dress-watch. Heb even geen plaatje bij de hand maar je vindt het horloge wel.
Groet en succes met de keuze.
Arvid
Ik kan het me natuurlijk ook heel goedkoop maken met een Nomos look a like als dress:
Of is dit een grove belediging met chinese zooi als uurwerk ( Volgens mij is seagull toch nog niet zo slecht?)
Toevallig iemand hier die m gehad heeft of ervaringen ermee?
@Jules
De intramatic is een modern model met een vintage feeling. Prachtige 2892 aan boord. En erg plat. De afwezige secondenwijzer went.
Ik heb de mijne aan @EliasEliasElias verkocht.
Misschien dat hij hem wel weer kwijt wil 
Nee Elias is niet te vermurwen, heb het al een aantal keer geprobeerd 
Heeft van Baal ze niet meer? Ze waren afgelopen winter nog in de sale. Je kan altijd even bellen. Ze zijn erg vriendelijk daar. Misschien hebben ze nog eentje voor je liggen 
Ik zie t model niet meer op de site staan. Zal deze week eens bellen 
@ Candide.
En voor iedereen hier die een zwarte Tropik SS op t oog heeft.
Heb gemaild. Is lang geleden dat Stephan wat van hun gehoord heeft. Laatste wat hij weet is juni/juli weer wat te krijgen en verwacht deze week een update te krijgen.
Ik zou overwegen aan welke je meer wilt besteden. Als je duiker je toolwatch wordt die ‘afgeragd’ gaat/mag worden, dan zou ik niet n al te dure nemen. Persoonlijk hou ik niet v krasjes, en zou daarom n geheel stalen duikersbezel nemen. Of n metalen inlay. Aluminium of ceramisch kunnen krassen of barsten.
Zelf heb ik de seiko monster als daily beater.
Misschien dat n junghans max bill iets voor je kan zijn als dresser? Persoonlijk vind ik t alleen jammer dat ie geen saffier heeft.