Ik vind ze ook leuk, ik hou van bijzondere kloeke
klokken. Maar voor het geld zouden ze echt beter
afgewerkt moeten zijn. Zoals de lume aangebracht
is, echt niet netjes, en ook een duikring met
slechts 12 kliks. Doe dan geen duikring.
Voor de gein deze foto eens goed bekijken. Dit is
een klokje van 13 ruggen…
goh, in plaats van theelepeltjes als wijzers, dit keer 2 half afgebrande luciferstokkies…
Nou dat zeg je, maar soms krijg ik de indruk dat ze bij VDB gewoon de machines of vakmanschap niet hebben om fijner te werken, en dat dat verkocht wordt als “ambachtelijk”.
Als een VDB een perfect uitgelijnde duikring zou hebben met 60 kliks (nee, 120 kliks vind ik net te fijn voor een kloeke klok) , een perfect afgewerkte en gelumede wijzerplaat/wijzers, nieuwe ETA 2428 elabore met een mooie zelfontworpen rotor achter een venstertje, dan zou het best wat kunnen zijn.
Nog iemand met verstand van sober design naar de wijzerplaten laten kijken, en hup verkopen voor 750 Eu ofzo.
Als ik 2500 Eu of meer zou uitgeven voor een kloeke klok -en ik wil geen Panerai (lol)- keek ik eerder naar een Kaventsmann, of een Ennebi Fondale bijvoorbeeld.
Sorry, zoals een Vintage VDB afgewerkt wordt, ziet het eruit als een goed verzonnen maar slecht gemaakte klok geinspireerd op een Steinhart Apollon. Ik weet het, dat is vloeken in de kerk, maar denk het merkje weg en kijk naar de klok zelf.
Nou dat zeg je, maar soms krijg ik de indruk dat
ze bij VDB gewoon de machines of vakmanschap niet
hebben om fijner te werken, en dat dat verkocht
wordt als “ambachtelijk”.
Kweenie, misschien is dat ergens hun charme. Het niet strak afwerken? Op sommige punten vind ik het wel geinig, zoals de lume. Dat lijkt soms echt vergane vintage (ware het weer niet dat ik mijn tint wat te oranje vind). Maar soms vind ik het idd ook ronduit slordig. Mijn kroon is bijvoorbeeld grof afgewerkt. Scherpe randje waar iemand niet nog es met een schuurpapiertje ofzo is langsgeweest. Hij krabt nu aan je huid.
En dan de lumepip… Dat oranje bolletje is me te fel oranje. Blijft moeilijk vintage lume…
Ik weet overigens niet of ze hun reguliere lijn uitbesteden of ook in-house maken, maar die vind ik wel strak afgewerkt. En ook plaatjes van sommige andere custom/handmade modellen lijken best netjes gedaan. Maar dat is alleen vanaf een plaatje gezien.
Ben wel benieuwd geworden wat de serial 2015 gaat worden.
Ik vind dit toevallig de eerste die ik gewoon lelijk vind qua dial en wijzers.
Het is handgemaakt dus die lume vind ik niet zo erg maar nogmaals ik vind deze niet mooi en veel te duur.
Nou dat zeg je, maar soms krijg ik de indruk dat
ze bij VDB gewoon de machines of vakmanschap niet
hebben om fijner te werken, en dat dat verkocht
wordt als “ambachtelijk”.
Als een VDB een perfect uitgelijnde duikring zou
hebben met 60 kliks (nee, 120 kliks vind ik net te
fijn voor een kloeke klok) , een perfect
afgewerkte en gelumede wijzerplaat/wijzers, nieuwe
ETA 2428 elabore met een mooie zelfontworpen rotor
achter een venstertje, dan zou het best wat kunnen
zijn.
Nog iemand met verstand van sober design naar de
wijzerplaten laten kijken, en hup verkopen voor
750 Eu ofzo.
Als ik 2500 Eu of meer zou uitgeven voor een
kloeke klok -en ik wil geen Panerai (lol)- keek ik
eerder naar een Kaventsmann, of een Ennebi Fondale
bijvoorbeeld.
Sorry, zoals een Vintage VDB afgewerkt wordt, ziet
het eruit als een goed verzonnen maar slecht
gemaakte klok geinspireerd op een Steinhart
Apollon. Ik weet het, dat is vloeken in de kerk,
maar denk het merkje weg en kijk naar de klok
zelf.
My 0,02
Ze hebben wel gelikte modellen hoor die er netjes uitzien …
Deze vindt ook niet mooi slechte afwerking maar blijf wel FAN van VDB .
Hebben inderdaad veel lef om is geen klone te maken maar echt een eigen smoel.
Heb zelf de grey 2013 en ben er nog elke dag blij mee.
Ik vind dit toevallig de eerste die ik gewoon
lelijk vind qua dial en wijzers.
Het is handgemaakt dus die lume vind ik niet zo
erg maar nogmaals ik vind deze niet mooi en veel
te duur.
Bijna alles wat ik tegenkom qua andere merken is gepikt van andere modellen en wat betreft de prijs … ze worden verkocht dus de vraag is er.
Ik vind dat voor een handgemaakt horloge met een Rolex uurwerk best wel wat gevraagd mag worden maar die “laatste” vind ik ook nogal aan de prijs eerlijk gezegd.