Mooie Certina hoor. Die dingen lopen gewoon erg goed als ze in orde zijn.
Bij sommige kalibers zijn wel eens problemen met de datum verstelling, maar daar heb jij bij deze geen last van
Mooi horloge, leuk uurwerk.
Mooi!!!
Heel mooi Robert.
@ allen : Thanks allemaal, wanneer de mooie binnen is maak ik eigen fotokes
@M_Singer ge wit het is een verslaving he ā¦
Datumverstelling is inderdaad een zwak punt bij veel vintage Certinaās, kan ik uit ervaring vertellen. Bij heel veel 25-651 uurwerken is het onderdeeltje wat de datumring verzet defect, het veertje wat tegen het datumwiel aanduwt om hem te wisselen is dan gebroken. De constructie is opzich wel mooi, want bij het terugdraaien springt het veertje makkelijk over het een tandje van het datumwiel heen. echter is het wel een zeer fragiele constructie. Daarnaast wil de rotor bij dit uurwerk nog wel eens breken, omdat deze zeer dun in gemaakt (ik denk om schokken op te vangen). Door metaalmoeheid breekt dat op een gegeven moment de hele rotor. Meerdere keren scheurtjes of geheel gebroken rotorās gezienā¦
De 919-1 is ook een āprobleemcaliberā als het om datumfunctie gaat. De constructie is opzich mooi, alleen het datumwiel hebben ze van plastic gemaakt. Gevolg: de tandjes slijten weg of breken zelfs af, waardoor de datum niet meer verzet. reserveonderdelen zijn amper meer te vinden en het is echt een zwak punt van dit caliber.
verder echt uitstekende horloges, de handopwinders zijn zeer betrouwbaar, zeer goed gebouwd en mooi afgewerkt. Ik durf er nog wel eens eentje naast een Omega handopwinder uit de zelfde periode te leggen (en doet daar dan niet voor onder), maar misschien ga ik nu vloeken