Incoming JLC Polaris

Proficiat, heel mooi horloge.

Neen, jij bent niet de enige. Lijkt alsof er aldaar o.a. klein krasje ook zit maar hopelijk is dat slechts een stofje.

Ik wilde het NA plezier van TS niet bederven dus in eerste instantie geen opmerking erover gemaakt. Was wel de reden om in mijn reactie te benoemen “eerste 2 foto’s”…

De Polaris is 11 mm hoog en 41 mm. Deze Polaris Date is 13.1 mm hoog en 42 mm breed. Maar de lugs zijn kort en hij is erg compact. De hoogte van 13.1 mm zit vooral in het bijzonder fraaie opstaande en ook licht bollende glas. De kast zelf is maar 8.65 mm hoog. Bijzonder mooi en exclusief horloge en ook de lume is prachtig.

1 like

Wordt gewaardeerd :slight_smile:
Er zaten inderdaad wat haartjes/stofjes op het horloge en daarom gaf ik ook aan dat ik geen fotograaf ben. Die had waarschijnlijk zulke foto’s niet online gezet :stuck_out_tongue:

1 like

Ik weet niet waarvan JLC bij dit horloge de dial gemaakt heeft.

Ik heb de foto bestudeerd, en ik wil Pim’s feestje niet bederven.

Laten we het erop houden dat er een vuiltje op het glas zit, dat je met een vinger even kan eraf wrijven.

Dat is het helaas niet aangezien het “wit” ook door het data venster naar beneden loopt
Nogmaals, ik vind deze uitvoering van de Polaris echt super gaaf

Bidden.

Ik neem aan dat het een sandblasted dial is. Verbeter mij als het geen sandblasted dial is.

Dus vanuit een andere hoek en ander licht, valt het niet op.

Waarom JLC deze dial zo heeft gemaakt begrijp ik niet.
Als ik de dials zie van Ulysse Nardin, is dat altijd tot in de puntjes afgewerkt.

Zal ik gewoon weer wat foto’s nemen ?? Kunnen we het zien :stuck_out_tongue:

Graag! :stuck_out_tongue:

Graag.

Het kan liggen aan de techniek die JLC of de wijzerplaat leverancier gebruikt heeft. Een bepaald type wijzerplaat kan een specifieke structuur hebben dat normaal is bij de type wijzerplaat.

Positief gezien, je horloge heeft karakter.

Bekijk het zo, hier zitten ook horloge freaks die in het spectrum perfectionist zitten.
Zo zit ik een goed uur met een fatsoenlijke horlogeloep horloges te bekijken.

Yes please :wink:

1 like

Er zijn ook voorbeelden van een fout in een horloge dat van een horloge een zeer gewild verzamel object heeft gemaakt.

Zo heeft Rolex in het verleden lunettes van bakeliet gemaakt. Die zijn hot.
Ook een Rolex met de dial van een type materiaal dat na een tijdje scheuren vertoont is een echt verzamelaars object.
Of een Daytona met op de 6 uur, per ongeluk een 9 geplaatst.

Het komt in de beste horlogefamilies voor dat er afwerkingsfoutjes zijn te zien. In een filmpje op Watchfinder, waarin de Vacheron Constantin Overseas wordt besproken, zijn er hiaten in de lume van de indexen te zien. Bobbelig en in de hoeken niet goed gevuld. Ziet er niet goed uit en veel erger dan het stofje bij de datum van deze JLC. Ik raad aan dat filmpje te bekijken. Zou het wel willen uploaden maar daar ben ik slecht in. Mogelijk dat een ander HF lid het filmpje kan plaatsen.

Hmmmmmmmmmmm, het is toch een beetje een ‘pebcac’ probleem (problem exists between chair and camera, ik dus) :stuck_out_tongue:

Ik heb er voor de zekerheid een loep opgezet en ik zie niets raars maar ik krijg het niet zuiver op de camera.
Ik heb drie nieuwe foto’s genomen van verschillende hoeken en je ziet op sommige foto’s een onevenheid, op andere weer niet.

Oordeel zelf

3 likes

Mooi horloge! Geniet er van.

Gelukkig, ik kan geen afwijking zien.

Nu is het duidelijk Pim, geniet van je JLC. 100% in orde.

…maar ben er zuinig op. Bots niet tegen een deurpost aan, en kijk uit met harde tafels. Krasjes zijn zonde.

Goedemorgen, zeer mooi Horloge. Zelf heb ik er ook naar gekeken. Er stonden er maar 2 op destijds. 1 in de VS en 1 in Oostenrijk. Bij nader inzien is mijn keuze veranderd maar nog steeds is het een mooi Horloge. Proficiat!

Heel gaaf, van harte! De zin van een limited edition en er dan 800 uitbrengen ontgaat mij een beetje maar het horloge is heel mooi.

Heel heel heel mooi​:star_struck::star_struck::star_struck:

Limited betekend wat als er een begin en een eind aan zitten. Ik heb geen idee waarom er 800 gemaakt worden en geen 1000 of 10. JLC brengt in ieder geval geen unlimited limited editions uit, zoals een bekend merk :blush: