Beste mede-forummers,
De virus heeft toegeslagen en mijn tweede Seiko is onderweg. Ik kan er echter geen informatie over vinden en hoop dat het collectief mij kan helpen. Het enige wat ik kan vinden is dat het mogelijk een Seiko kaliber 2107 betreft, maar zelfs daarover kan ik niks vinden. Misschien dat een kenner adhv foto’s meer kan vertellen? Het bandje heeft ook een apart motief.
Leuke dames (jongens?) Seiko uit November 1965 (serienummer begint met 5 en dan N voor november, waterproof betekend jaren '60)
Vrij klein horloge.
Bandje zal één of ander fixoflex bandje zijn, ooit gemonteerd als vervanging voor de originele band.
Als je “Seiko 2107” intikt in google vind je wel wat.
Bedankt voor de toevoeging Kaleiwan, wat een data allemaal. Het klokje is inmiddels binnen. Wat een geinig klein ding, ziet er geweldig uit voor een meer dan 50 jaar oude horloge. Glaasje zou eventueel vervangen kunnen worden. Helaas loopt ie niet, de verkoper zei van wel, dus misschien naar de horlogemaker brengen, kijken wat hij kan doen. Bandje is inderdaad fixoflex, motief schijnt ook uit de jaren 60 te zijn. Mijn eerste vintage dus
Foto’s:
Klokje loopt weer, tiretteveer was stuk. Weet iemand waar ik een nieuw glaasje kan vinden? Gezien de staat wil ik er toch een nieuw glaasje op. De horlogemaker heeft er wel 1, maar zonder cyclops.
Als het glaasje geen barsten heeft, zou ik het lekker houden en zelf te lijf gaan met Polywatch. Kwartiertje stevig boenen en het is weer (minstens toch bijna) weer als nieuw. Probeer een beetje om de cyclops heen te poetsen, anders rond je 'm af!
Ik denk niet dat je makkelijk het correcte glaasje gaat vinden, maar wellicht heeft er iemand tips…?
Op zich al heel mooi dat je iemand gevonden hebt die de tiretteveer kon bemachtigen!
Hoi Peter, bedankt voor het zoeken. Ik dacht dat deze ook zou passen, maar volgens de verkoper past deze niet op de caliber 2107-0080. Op de foto lijkt het identiek, maar is het kennelijk niet.
Dat was hem wel hoor Peterpan. Ook gewoon hier in Nederland. Hij krijgt regelmatig originele Seiko kronen en glaasjes voor diverse types (tip voor derden?) binnen. Bestelling is gedaan, dus weer incoming. Ik maak een plaatje als alles klaar is.
Niet heel veel nieuwe informatie maar van wat ik heb gelezen zijn het van origine horloges voor kinderen (of evt vrouwen). Dat maakt waarschijnlijk dan ook dat weinig het tot op deze dag overleefd hebben. Het feit dat het voor kinderen was kan wellicht ook de gravures op het bandje verklaren.
In de geest van baat het niet schaad het niet (nieuw glaasje is al onderweg) ga ik daarmee proberen. Na bijna een half uur poetsen, zie hier het resultaat (krijg geen goeie foto met mijn gsm en stofjes niet goed weg te krijgen):