Indicatie servicekosten Tag Heuer Carrera calibre 5

Goedemiddag,

Begin maart 2017 heb ik een nieuwe Tag Heuer gekocht. Ik ben er erg blij mee en draag het horloge bijna dagelijks.

Ik besef me dat onderhoud ook nodig is. Hebben jullie tips waar ik dit het beste uit kan laten voeren en wellicht een indicatie van het bedrag dat ik kwijt zal zijn voor het onderhoud?

Hoor het graag. Alvast bedankt!

Groet,

Serge

1 like

Ik gok de kosten van een beurt ongeveer rond de 300 euro ± kan iets minder zijn of iets hoger met het waterdichtmaken etc.

Je kan voor zo een uurwerk bij vrijwel elke horlogemaker binnen stappen.

Succes!

Ik zou ook 300 zeggen.

Kijk hier even welke horlogemaker bij je in de buurt zit:

Via de officiële kanalen kost het…

Terug te vinden op de website! :slight_smile:

2 likes

Is service na 3 jaar niet erg snel?

Lijkt mij ook dat na 3 jaar nog geen service nodig is.

Lijkt me idd niet nodig. De mijne is ook van 2017 geloof ik:-). Na 6-7 jaar prima toch?

Calibre 5 is gebaseerd op een ETA2824 variant. Is een werkpaard. Dus 3 jaar is normaal gesproken veel te snel idd. 6-7 jaar zoals aangegeven is of wanneer horloge flink voor of achter begint te lopen anders.

Dank voor jullie info. Ik begrijp dat service nog te vroeg is, bon. Is tussentijds ‘maintenance’ nodig bij dit (of andere soortgelijke) horloges nodig?

1 like

Ik zou de service van dit horloge (als de garantie voorbij is) laten doen bij een goede horlogemaker op dit forum. Laatst mijn Tissot met zelfde uurwerk laten onderhouden door @Tokes, perfect voor een zeer schappelijke prijs.

1 like

Nee want dat zou ook een service zijn. Of nakijken.

Het horloge na laten kijken terwijl er geen indicaties zijn van problemen is ook niet verstandig.

Sommige horlogemakers zouden dat graag voor je doen alleen om geld te verdienen.

Dus als er geen problemen zijn en alles loopt lekker. Lekker van het horloge genieten.

Of zo als ze in goed Nederlands zeggen:

If it ain’t broke, don’t fix it. (of zo iets. :slight_smile: )

1 like