Internationale Dag van de Ruimtevaart

Helaas staan er enkele fouten op die netgrafik site :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Met de originele strap used in space.
André Kuijpers heeft deze ook gehad

9 likes

@SteefV en @PeterLC

Een tijdje terug plaatste Jasper @AmsterdamVintageWatches nog een mooie post met veel foto’s. Daarin waren ook veel Rolexen te zien om de pols.

De desbetreffende post kan ik zo gauw niet terug vinden.

2 likes

Haha Omega kneusjes hebben met veel huilen het voor elkaar gebokst die hele thread verwijderd te krijgen.

5 likes

Staat hier ook op de verlanglijst🙌

1 like

Heb ik gemist dan helaas. :grin:

1 like

Deze ook :+1:

7 likes

:joy:

2 likes

Post is te vinden onder Jasper.

1 like

Dat klopt !

1 like

Jur heeft ‘m uiteindelijk terug gezet maar enkel de inhoud van de originele thread en niet de reacties en verdere uitwerking.

1 like

De vroege uitvoering van deze Fortis Stratoliner, met het Lemania 5100 uurwerk, zou ik wel een keer in de collectie willen hebben

2 likes

Die staat bij mij ook op plek 2 van mijn wensenlijst :sunglasses:

2 likes

tja wil geen spelbreker zijn ,… maar volgens mij zijn t allemaal indianen verhalen… horloges id ruimte , sure…
Een Rolex die de oceaan over gaat vind ik dan geloofwaardiger, allemaal promotie valse media hype stunts, die omega heeft nog nooit n greintje maanlicht gezien denk ik…

In 1969 was de eerste maanlanding op onze zwart wit tv in het Betuwse dorp Driel. De maan stond mooi vol aan de hemel. Op onze boerderij woonde een oud mannetje bij ons in. Hij ging direct naar buiten en keek aandachtig naar boven. “Ik geloof er niks van, daar loopt niemand”. :slightly_smiling_face:

5 likes

Bijna 60 jaren horloges in de ruimtevaart informatie, digitaal gescand van officiële foto’s:
Ondanks de naam NIET alleen aandacht voor de “over-hyped” Omega Speedmaster, maar voor alle merken
:sunglasses:
https://moonwatchuniverse.tumblr.com/archive

5 likes

Tja. Het is allemaal wat he. Al die trucage dat bijvoorbeeld de aarde een globe zou zijn ook.

4 likes

Sattelieten die zonder bemanning in de ruimte zweven en ook nog gegevens doorsturen naar de aarde zodat we kunnen navigeren, telefoneren of zelfs het forum kunnen bezoeken is allemaal een hoax.

Je kan dit bericht trouwens als niet verzonden beschouwen want: horloges in de ruimte … sure.

2 likes

Thus so far 8 wrist watch makes directly exposed to outer space:
Horloge merken direct bloot gesteld aan de stralings- en temperatuurscondities van open ruimte:
1965, June 03 = Omega Speedmaster 105.003-63 ( Gemini IV - Ed white )
1966, Sept 13 = Glycine Airman automatic ( Gemini XI - Charles Conrad )
1971, Aug 02 = Bulova 88510 chronograph ( Apollo 15 - David Scott )
1994, Sept 09 = Fortis Official Cosmonauts ( TM-19 Mir-16 - Yuri Malenchenko )
2008, Sept 27 = Fiyta chronograph ( Shenzhou 7 - Zhai Zhigang )
2008, December 23 = Seiko Spacewalk Springdrive ( ISS Exp 18 – Yuri Lonchakov )
2021, September 03 = black chronograph ( ISS Exp 65 - Oleg Novitsky )
2022, January 19 = Panerai Radiomir ( ISS Exp 66 – Anton Shkaplerov )

3 likes