Investeren in horloge

Ja inderdaad, lezen en ook stomme aankopen doen.

1 like

Eens met @Santa_Sangre; bepaal eerst eens wat je wilt en kom dan met een concretere vraag terug!

On topic: koop een SKX en een speedy en wees zoals ik! :sunglasses:

1 like

Dat klopt ook zeker, maar om een idee te krijgen is het ook leuk om dit soort sites te volgen denk ik. Alhoewel, als daar een horloge wordt genoemd als interessant dan ben je altijd te laat met kopen natuurlijk :grin:

Moet dat?

1 like

Wat zijn dat voor merken? xD

Er is wel een verschil tussen vragen stellen en gewoon enorm lui zijn natuurlijk :smiley:

4 likes

Zal wel bij mijn generatie horen, die krijgen dat vaker te horen.

Het is geen verplichting! :upside_down_face:

Als je niét weet wat een SKX of Speedy is zou ik die 2k nog ff niet uitgeven! :joy:

3 likes

Het hoeft ook niet gelijk. Kan nog allemaal gewoon een paar maanden wachten.

2 likes

Dat ene horloge is hetzelfde als de eerste keer verliefd, weet je nog. Hier op dit forum zat mooie horloges te vinden waar de vonk van overslaat :joy::joy: investering? Neah

2 likes

Ga foto’s kijken. Bijvoorbeeld google afbeeldingen. Beter nog: wat er te koop staat op dit forum, of Uhrforum.

Gooi na een uur de tien mooisten in een mapje en ga dan lezen over het merk. Later over het model.

Verder gewoon onderwerpsgewijs gaan lezen. Blader net zo lang op WUS tot je een draad vind die je fascineert. Niet dat de beste informatie persé op WUS staat, het is gewoon heel groot en fijn verdeeld. Ze hebben een subforum voor heel veel merken, voor duikhorloges, voor high end horloges, voor betaalbare horloges, voor high end quartz, voor Duitse horloges, voor vintage, etc etc.

4 likes

De beste investering is geen horloge kopen in de meeste gevallen. Weinig kans op afschrijving en je bent het zo kwijt.

1 like

En het lijkt wel of je daar nog trots op bent ook.

1 like

Aan de tijd op internet zal het niet liggen :joy:

1 like

Altijd 2x de helft of 4x een kwart investeren.

Gewoon een Tudor BlackBay kopen.

Investeer in de mensen waar je van houdt. Investeer in je gezondheid. Investeren in horloges is investeren in een zeepbel.

3 likes

Ik zie de aankoop van een horloge niet als een investering, maar meer als een soort van “speelgoed voor volwassenen”. Eenmaal uit de doos is de prijs er af.
Uiteraard is het met waardes van 300-1200 euro nog allemaal wel te doen, maar ik koop eigenlijk niks met het idee het ooit te verkopen, al dan niet met winst.

Spaar voor wat je mooi vindt, kijk goed rond, let op kwaliteit en doe geen impulsaankopen, dat is alles wat ik je zou kunnen adviseren.

2 likes