Invicta only

Ik zal heel eerlijk zijn. Maar het is ook niet echt bij mij in de smaak…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Hoewel ik hem wel in het echt zou willen zien! :grimacing:

:pensive:

1 like

Je begrijpt toch wel dat ik dit grappig bedoelde… ook al is het echt een nieuw horloge van hen…:grimacing::laughing:

1 like

Leuk artikel voor beginnende horloge liefhebbers. Het deel over divers, waarin o.a. Invicta wordt genoemd, heb ik even uitgelicht:

(Klik op het artikel voor een duidelijk leesbare weergave)

Het hele artikel is te vinden met de volgende link:

Dit bericht heb ik hier gedeeld, omdat er tussen de Invicta geïnteresseerden ook een behoorlijk aantal jongere horloge liefhebbers zitten.

5 likes

Invicta Samurai :rofl:

2 likes

Wauw… :sob::sweat_smile:

1 like

I need your opinion! Ik heb een platte pols van 17,5 cm omtrek, welke moet ik kiezen?

  • Invicta 29179
  • Invicta 9094

0 stemmers

9094
invicta-9094-on-wrist

https://www.invictastores.eu/nl/heren/invicta-pro-diver-9094-unisexhorloge-40mm/14

29179
8_560_400_5_100

https://www.invictastores.eu/nl/collecties/pro-diver/invicta-pro-diver-29179-herenhorloge-42mm/13

1 like

@Jurtz ik heb die horloges niet zelf gehad. Maar wel in een andere kleuren combinatie. Zijn gewoon prima horloges, 40mm, geschroefde kroon en zijn meen ik 200m water resistent. In dat horloge zit een NH35A. Tjah uiteindelijk gewoon leuke horloges voor het geld. Natuurlijk zijn er wel punten van verbetering zoals holle endlinks, geen saffier maar mineraalglas, en dat er een eenvoudige Seiko uurwerk in zit en niet een Zwitserse. :wink:

Maar zeker leuke horloges hoor! :innocent:

Ik ken de specificaties en ik denk ook dat het met de kwaliteit wel goed zit. Ik ben nu specifiek benieuwd naar wie ervaring heeft met één van de twee of allebei. Anders moet ik ze beiden maar kopen om te vergelijken… :joy: Het formaat is overigens 40 mm voor de 9094 en 42 mm voor de 29179. :ok_hand:

1 like

@RLC wat kun jij hierover zeggen?:stuck_out_tongue::ok_hand:t2:

Ik wilde hem net linken, hij heeft de 9094 gehad. Wat zijn je ervaringen daarmee @RLC?

3 likes

Prima horloge voor onder de 100 euro. Maar met de retrospectoscoop was ik achteraf liever voor een Citizen NY0040 Promaster of SKX gegaan (toen mocht je nog een SKX voor 180 euro).

3 likes

Een SKX boven deze? Waarom?

1 like

Veel betere bouwkwaliteit, betere lume, betere bezel action, betere band, betere clasp, betere heritage. Alles beter he😋

Maar aan de andere kant zo’n Pro Divertje kun je op Amazon.de vaak wel voor onder de 100 euro vinden. Zo’n grote buil kun je er ook weer niet aan vallen.

2 likes

Meen je dat? De SKX is al geen technisch hoogstandje, maar als de 9094 daar nog onder zit weet ik niet of ik dat acceptabel vind… :thinking:

Hoe duur is een SKX vandaag de dag?

De J versie over de 300 euro nieuw. Destijds was een K versie voor 180 euro nieuw te koop.

1 like

Het is ook een beetje wat voor verwachtingen je hebt bij een Pro Diver voor 90 euro. Het is bijvoorbeeld 100x beter dan fee gemiddelde fashionwatch van vele honderden euro’s met een Quartz uurwerkje van een paar euro erin.

2 likes

Hey, ik heb zelf de invicta 9094OB ( ik weet het op de foto staat een 9094)

Nu is de vraag zou hier een lerenband goed op staan? Een beetje zoals dit:

Ik vind het op de squale wel vet maar wat is jullie opinie?

2 likes