Invicta only

Ik heb er ook1 :ok_hand:t2: Wat moet ik met een Rolex als ik een mooie Invicta heb!:laughing:

5 likes

Begin invicta meer en meer te appreciëren :sunglasses: rolex, tudor allemaal eruit gebonjourd en meer van dit gekocht :ok_hand:

2 likes

Vraagje.
Ik heb op Ebay enkele horloges gekocht . Daarbij zaten twee Invicta’s. De ene kocht ik puur op gevoel. Verkoper wist geen type oid.
De andere is een vintage titanium uit (volgens de verkoper) begin 1990 en is van voor de typenummering. Wie kan mij iets zinnigs vertellen over beide modellen. Beide zijn automaten

De eerste

De tweede


2 likes

Groen, groener, groenerst
:joy:

2 likes

Ik kan het een en ander vertellen. Maar ben nu aan het werk… :grimacing::grimacing::grimacing: eigenlijk om jullie weer eens lastig te vallen met heel veel onzin…:laughing: Dit titanium is geloof ik inderdaad een modelletje wat ze rond 2000 of daarvoor hebben geproduceerd. Er zit zoals je al hebt gezien een Japanse Myotta uurwerk in dat horloge. Het schijnt dat Invicta op een gegeven moment simpelweg vanwege de quarts crisis verdwenen was. Eyola heeft dit merk overgenomen, dat betekent oa de naam, etc. Maar niet de mensen, fabriek en de horloge modellen die ze ooit maakten. Eyola komt zover ik weet uit een familie die actief waren in de horloge branch, en van kleins af betrokken bij het werk van zijn vader. Volgens mij was hij in de 20 toen hij Invicta overnam en dit weer helemaal van de grond moest opbouwen. Uit de tijd komt dat horloge. Volgens mij was het ook niet dat ze een grote zak geld hadden zoals sommige andere merken (Lange bijvoorbeeld). Dus hij was heel erg zoekende welke fabrikant zijn horloges kan produceren, zover ik weet was er namelijk niks meer over van de oorspronkelijke Invicta. Hetzelfde met dealers, hij moest dus zelf contact zoeken met winkels, etc. Zodat ze zijn horloges zouden afnemen. Weet niet of dit iets is wat je aan informatie wil hebben?

Ojaa ik ben aan het werk en wilde jullie alleen ff lastig vallen met dit :laughing:

https://youtu.be/y2YVDh5gP1s

Kasper (Grieks voor “hij die alles van Invicta weet”) heel erg bedankt voor de info. Ik ben benieuwd of Invicta nog aan onderdelen kan komen (schakels oid) maar dat zien we wel als hij binnen is.
Die eerste, heb je daar nog wat oiver ? Kan ik ook nergens terug vinden. Ik zocht een 9210 maar liep die tegen het lijf.

In een Invictta. :wink:

Ik weet echt niet alles. Over die extra links, ik heb mijn twijfels of ze daar nog aan kunnen komen. We hebben het wel over een horloge die misschien al 20 jaar niet meer in productie is.

Die eerste lijkt betreft stijl op andere Invicta’s die Invicta maakte tussen 2000-2008, Invicta maakte toen oa handwinder chronograaf horloges met een zelfde soort kast (wel de kroon op de 3 en natuurlijk twee pushers).

Het is toch een miyota?

Die titanium is voor 6,5 "pols, iets van 16,5 a 17 cm. Als er geen schakels te krijgen zijn gaat hij op een standaardje de verzameling in. Leuk ding met een leuk verhaal en historie. Die andere is wel apart met de kroon op 4 uur en geen andere subdials. Ik had de chrono’s in dezelfde stijl ook al ontdekt maar deze kan ik nergens vinden. Ik post wel foto’s als ze binnen zijn. Maakt Invicta ook horloges voor een bepaalde markt ? Dus modellen die alleen in de VS worden gevoerd of is ieder model wereldwijd te krijgen via de officiële kanalen ?

1 like

Trouwens, bedankt voor de info en de tijd die je hebt genomen voor de antwoorden. Wordt erg op prijs gesteld.

download (1)

1 like

Als je een link wilt voor die chrono’s dan kan ik die via PM sturen, is wel op EBay. Maar er zitten in die horloges een leuke seagull uurwerkje, niks mis mee wat mij betreft.

Perfect. Linkje wordt altijd op prijs gesteld.

Je schreef het per ongeluk met 2 t’s, vandaar dat ik ook invictta, met 2 t’ees schreef :slight_smile:

1 like

Ow, dat ging denk ik per ongeluk. :grimacing:

Niet zo gek vaak meer een horloge om omdat ik dat eigenlijk altijd pas doe als ik de deur uit ga, maar nu toch weer eens mn Invictaatje om. Mn eerste horloge en het blijft stiekem toch ook wel mn lievelingshorloge…

4 likes



Mijn NA. Ik denk ik probeer het is, zo’n Invicta. Gelukkig heeft de vorige eigenaar, @Richz1986 het logo op de zijkant mooi weg gewerkt! Positief verrast!

6 likes


Vriendinnetje lief wilde ook in eens Invicta proberen na de mijne te hebben gezien😁
37.5mm!!

5 likes

Jammer dat ik dit filmpje niet op het forum kan insluiten. :laughing::laughing::laughing::laughing:

invicta speedway

6 likes