Invicta only

Ik snap iets niet.

Invicta.
Heel bijzondere modellen kunnen die maken, bizar zelfs.
Hier op het forum kunnen die modellen echt niet, er wordt van alles over geroepen… waar ik het niet mee eens ben trouwens, ieder zijn ding en daar moeten we respect voor hebben.

Maar dat invicta… kan dat ook ernstig duur zijn?
Zeldzaam.? Begeerlijk?

Waarom deze vraag.
Nou.
Het valt mij gewoon echt serieus op hoeveel invicta bij de serieus rijken aanwezig is.
Echt , een hu, wtf moment heb ik geregeld.

Ik heb het nu over serieus geslaagde mensen die iets betekenen in onze maatschappij . Mensen die veelal in pak lopen en dan thuis ineens die bizarre invactas om de pols slingeren of verzamelen.

Dus… Invicta is zo gek nog niet???

3 likes

Dat zijn dan waarschijnlijk de mensen die er niet om geven dat anderen zien dat ze rijk zijn. Anders draag je een ander merk. Maar ik neem aan wat je zegt.

HF is nogal kudde gevoelig merk ik aan veel dezelfde horloges en als de leiders hier “blegh Invicta” roepen dan gaan velen daar in mee. Net als de SKX die je “moeten” hebben of de uiteindelijke …lex, of “speedy” etc.

Ik zie dat niet zo zitten, ik koop wat ik leuk vind en kan betalen en vind veel geld voor een verhaal slechts veel geld voor een verhaal. Maar ik heb nog nooit een Invicta in het echt gezien, misschien best netjes en goed.

6 likes

Ik ken er ook zo ééntje. Genoeg geld om nooit meer op te maken.
Had laatst een nieuw “klokkie” gekocht. Laat ie me een Invicta zien. “Ken je dat merk? Invicta. Mooi hè”.
Helemaal trots op z’n nieuwe aanwinst.
Had ie voor de helft van de prijs op de kop kunnen tikken.
Heb hem maar niet gezegd dat die dingen normaal met 90% korting over de toonbank gaan.

3 likes

Invicta… vroeger maakten ze echt mooie horloges. Nu zijn ze zeker niet slecht, kijk naar die pro diver. Voor rond de 100 euro is die op te pikken en bevat wellicht kwaliteit (hoewel hoog hommage gehalte). Maar ze hebben ook echt veel zeer opzichtige horloges. Ik hou daar echt niet van. Als ze zelf een beetje zouden stijlen en het houden bij, wat ze al eerder deden, ingetogen horloges, dan zou het een onwijs goed en betaalbaar merk zijn.

1 like

Voor 60 euro heb je een Quartz pro diver.
Voor 100 euro heb je 1 met een prima Japans uurwerk.
Voor 300 euro heb je met Zwitsers uurwerk.
Voor 600-800 euro heb je met een gouden bezel.
Voor 2000+ heb je massief gouden Invicta pro diver (wel moeilijk om aan te komen).

Ik kan je helemaal wegwijs maken als het gaat om Invicta. :grimacing: u zegt het, wij draaien. :roll_eyes:

1 like

Ik ken ook genoeg mensen die echt wel een Rolex kunnen kopen en heel wat andere dure merken, maar uiteindelijk voor Invicta gaan. Denk dat voor sommigen de stijl meespeelt. Niet iedereen houdt van bescheidenheid. Ook dat deze horloges in verschillende kleuren, etc komen kan aantrekkelijk zijn.

Dat zal zeker ook gebeuren .

In de kringen die ik benoem zie ik dat ook wel maar ook dat ze die Rolex of iwc oid hebben maar daarnaast erg gedreven zijn in de invicatas. Als ik ze tijdens werk tegen kom of op tv zie dan is het maar zeer zelden met invicta. Uitzonderingen daargelaten .

Kan je ook duur en exclusief invicta kopen?

Ik verbaas me al lange tijd over dit, nu vond ik het tijd om de vraag te stellen.

Het gaat er uiteindelijk om dat je koopt wat je mooi vind, daar hoeft geen dikke prijskaart aan te hangen.
Dit is alle kringen uiteraard zo.

2 likes

Ik denk dat Invicta gewoon een merk is die z’n marketing goed voor elkaar heeft en gewoon een goede kwaliteit horloges levert.
Invicta lijkt me dan ook niet bedoeld voor een stelletje horloge-snobs op één of ander forum die romantische verhaaltjes aanhangen over maanlandingen van 50 jaar terug of over het beklimmen van een berg waar tegenwoordig files staan.

8 likes

Ja, inderdaad. Natuurlijk horologisch is het prachtig wat andere merken bereikt hebben. De eerste chrono automaat door Zenith, de tourbillon door Brequet, de maanlanding met Omega, ook de verfijning van deze en zoveel andere merken(AP, PP, VC, etc)…

Natuurlijk dat horloge merken als invicta vandaag de dag een andere doelgroep aanspreekt. Het is in veel gevallen niet in dezelfde prijsklasse. Je zal over het algemeen eerder een Invicta tussen de 500-1000 vinden dan dat deze 2k+ is. Verder zijn het prima afgewerkte horloges, met soms aardige uurwerken erin. Wel in veel gevallen Quartz, maar dat is ook logisch gezien de mensen die ze willen bereiken.

2 likes

image

Weer eentje erbij voor het nageslacht hier. :grimacing::laughing:

5 likes

Fijn modelletje hoor. :+1: Mooi hoe die poten schuin zijn afgevlakt.

2 likes

Dat vind ik ook!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

Mooie Invicta Kasper!

Voor mijn eerste automatische uurwerk zeker geen slechte ervaring! Wilde ook testen of duikers wat voor mij zijn, prima instap horloge :smirk:

4 likes

Inderdaad. Maar ook met die oudjes loop je in de meeste gevallen geen blauwtje. Voor ongeveer tussen de 100 en 400 euro heb je een leuke Vintage Invicta. Swiss Made, met een prima uurwerk en die er in veel gevallen ook nog redelijk goed er uit zien.

2 likes

Daar heb je zeker gelijk in! Ik ben alleen nog behoorlijk nieuw in de horloge wereld, rustig beginnen leek mij het beste haha

ff een domme Invicta gerelateerde horlogevraag :
Heeft Invicta in de pré-quartz periode eigen inhouse calibers gemaakt of hoef ik daar niet op te letten ?

1 like

Zover ik weet alleen bij de zak horloges. Alleen om mij daar in te verdiepen vraagt veel tijd, zoek en speur werk. Misschien ook een aanschaf van een aantal van dit soort horloges. Om ze in mijn handen te hebben gehad. Ik weet namelijk uit documentatie dat er een Invicta met eigen calibre verkocht is voor een enkele tienduizend euro ergens einde van vorige eeuw.

Je hoeft daar dus inderdaad niet naar te zoeken. Zover ik weet maakte Invicta gebruik van uurwerken die ze inkochten (dat maakte het ook goedkoper, dat was ook hun insteek: betaalbare Zwitserse horloges). Heel misschien dat die horloges die ze uitbrachten met extra functies wel eigen aanpassingen hadden. Ik weet namelijk niet welke caliber chrono, triple kalender met maan functie heeft uit de jaren 50. Misschien dat anderen hier weten wat dat zou kunnen zijn?

1 like