Ik heb een Citizen NY0054 (met hetzelfde Miyota uurwerk), en die is ook duidelijk hoorbaar.
Daar wordt hij wel een stuk mooier van. Dus je hoeft hem maar even te verwarmen en dan kun je hem er zo afhalen met een stanleymes?
Dat heb ik wel gedaan, vervolgens is die wel een beetje vies van de lijm eronder maar had nog een fles van dat ruitenwisservloeistof staan en dat op een doekje gedaan toen ging het er zo vanaf.
Dus even 3/4 seconden opwarmen tot je eronder soortemet ziet dat het warm is, en dan stanley mes ertegenaan en hij mij sprong die eraf.
Hij is inderdaad een STUK mooier zo, ik ergerde me kapot aan dat dingetje elke keer toen ik keek. alsof ik de datum niet kan zien zonder dat, ben niet scheel haha
bij mij werkt de link niet (?)
De link is wat verminkt omdat er http voor stond (Is hier wat aan te doen???) maar hier is die nog een keer.
Hoe krijg ik de bazel er af ??
aardappeschilmesje eerst met plakband inpakken (tegen de krassen), en deze voorzichtig tussen kast en bezel steken en de ronding van de kast/bezel volgen. Niet te wild en dan wipt hij na even pielen vanzelf los.
(mooi moment om de kast te blasten trouwens :+ )
Gisteravond al 2 linkjes verwijderd, toen bleek er toch nog een linkje te veel te zitten dus die moet ik vanavond ff verwijderen.
Dat vergrootglas haal ik er ook nog van af, mooi instructiefilmpje!
Bazel heb ik er niet vanaf gehaald, is gewoon prima gegaan beschadig je niet zo snel, zou me eerder zorgen maken om je glas aangezien dat geen saffier is.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!
Het lukt me dus mooi niet. Ik zet de vlam rechtstreeks op die pukkel maar hij wordt maar niet ‘mistig’ zoals die man in het filmpje zegt. Ook komt hij er niet af. Ik durf de vlam er niet langer dan een tel of 7 op te zetten om te voorkomen dat hij springt.
Wat doe ik verkeerd???:S
Wat voor aansteker gebruik je? Mischien is je vlam niet heet genoeg…
Gewoon zo’n aansteker voor bij het fornuis.
Heet wordt hij wel. Net mijn vingers verbrand. Maar die @#$%& pukkel zit er nog steeds…:X
Die worden ook niet warm genoeg, je moet echt een gas aansterker met blauwe vlam gebruiken. Die worden volgensm ij ± 1300 c
Ook ik krijg dat ver@^#@*& ding er niet af.:X Ik ben bang dat het glas barst.
Jaaaaah, het is gelukt. Met een normale aansteker lukt het inderdaad niet. Je hebt een turbo-aansteker nodig. Die heb ik niet maar gelukkig had mijn vrouw een goed idee. Haar creme-brulee brander. Daarmee ging het idd in een paar seconden.
Dat van de aansteker wordt in het filmpje ook uitgelegd. Alleen dan in het stuk waarvan hij aanraadt dat je het doorspoelt.:S
In dat stukje raadt hij ook aan om 2 seconden op en 2 seconden af te verwarmen zodat het glas niet barst.
Dus als ik het goed begrijp moet je echt met dat 1300 graden vlammetje
Op het lensje branden en als ie grijs wordt losnemen.
Ik ben nog steeds bang dat ik het klokkie verkl#@&^#.
Precies. Ik heb de vlam er 2 seconden op en dan 2 seconden er af gehouden. Beetje pulserend dus. Net zo lang tot de lijm warm werd. Op het moment dat de lijm tussen het glas en de pukkel mat wordt kun je hem er af krijgen. Lijmresten kon ik er af poetsen met een doekje en wat spiritus.
@mods: Misschien is het een idee om het stukje over het verwijderen van de datumloep af te splitsen? Lijkt me mooie informatie om te bewaren.
Ik heb het gedaan met een gewone aansteker. Ik was ook bang dat het glaasje zou knappen. Maar met een gewone aansteker moet je de pukkel gewoon wat langer verwarmen.Glaasje wordt wel zwart maar dat poets je er zo weer af. Horloge wordt hierbij wel geheel erg heet. Zou dit niet schadelijk zijn voor het uurwerk/smering?