Dat is wel een essentieel verschil dan
Ja, dat geef ik ook aan.
Het feit dat je geen aanslag krijgt van de douane is geen belasting ontduiken. Dat noem je gewoon geluk hebben. Dat is iets anders. Een valse waarde op je pakket plakken om belasting te ontduiken is iets anders.
Off topicā¦dit gaat compleet langs de vraag die ik in dit topic stel
klopt, maar leek een beetje of je hem beschuldigde van belastingontduiking
Nee hoor. Ik beschuldig niemand. Ik probeer alleen antwoord op mān vraag te krijgen en het topic niet naar een ander onderwerp te laten afglijdenā¦
Ik heb zo een vermoeden in dezelfde situatie terecht gekomen te zijn. Horloge in de UK besteld, na 3 dagen was het al in Brussel. Sindsdien staat het al 3 weken in de douane⦠Geen nieuws, geen beweging,⦠Wachten maarā¦
Chaos. En de situatie lijkt nog niet erg veel beter te worden de komende tijd
Bij mij was het in Engeland afgeleverd bij een DPD pakketpunt. DPD had het transport vervolgens uitbesteed aan Aramex. En bij hen ging ook echt veel fout. Hopelijk gaat het bij jou beter en sneller.
Twee weken geleden bij een particulier een horloge gekocht.
Gerekend op BTW. inklaringskosten etc. Blijkt dat de verkoper hem als āgiftā heeft verstuurd, maar wel de waarde op het labeltje geschreven.
Binnen vier dagen binnen en geen extra kosten hoeven te betalen.
Soms zit het mee
Eigenlijk is het heel simpel, het VK maakt geen deel meer uit van de Europese Unie en is daarmee een derde land totdat een eventuele handelsovereenkomst is gesloten.
Tot die tijd zijn de regels op invoer het net als je een horloge uit (noem een dwarsstraat) Singapore invoert, dwz de invoerrechten plus de BTW over het betaalde bedrag voor het horloge plus handelingskosten (vervoer/verzekering)
Ik heb vorige week een horloge verkocht aan een Brit, via DHL verzonden. Je kunt aangeven wat de essentie is van de zending (gift, retourzending, verkoop). Bij retour niets aan de hand, indien aantoonbaar. Apart standpunt dus lijkt me.
Ik heb gisteren heel toevallig geshopt in de UK.
En bij sommige websites waren orders naar de EU tijdelijk idd niet mogelijk.
En toen kwam ik op een Britse website die gewoon wel naar de EU verscheept.
Het eindbedrag ging een stuk omlaag bij het afrekenen. Dus lijkt mij zonder VAT.
Als jij het retour stuurt zonder te melden dat het om een return gaat zullen ze invoerrechten en BTW moeten betalen als je het terug stuurt. Als jij het verplichte papierwerk bij een retour order goed invult zullen ze niets hoeven te betalen. Ik heb dit meegemaakt met een order bij Wolf welke precies in de overgang geleverd is en vervolgens vervangen onder garantie (dus met juiste papieren betaald niemand kosten).
De uitvoerende partij kan dus standaard zijn VAT terugvragen?
Daar kan ik geen antwoord op geven.
Er is mij nog te veel onduidelijk rondom het brexit verhaal.
De uitvoerende partij (mits ondernemer) brengt 0% in rekening op het uit te voeren item (niet gebruikt).
Er valt daarop niets terug te vragen door de uitvoerder.
Wat hij terug kan vragen, ziet op zijn inkoop en dat zal in voorkomende gevallen in een eerder stadium reeds zijn (gebeurd).
Vervolgens dient er bij invoer lokaal geldende BTW afgedragen te worden, alsmede invoerkosten en evt. afhandelingskosten aan diegene die de invoer regelt.
Waar ājouw ondernemerā bang voor is (als ik.jouw verhaal goed lees), is dat hij invoer moet betalen als het horloge geretourneerd wordt. Daarom wilt hij niet verzenden.
Maar dat snap ik niet helemaal. Zie mijn vorige post en de aanvullingen hierop van anderen.
Verder zal die angst wel ergens op gebaseerd zijn, waarschijnlijk ervaring met retourzendingen (?!).
Juist, dat klopt precies. Maar zojuist groen licht! Het horloge wordt naar me verstuurd!
Houd ons niet te lang in spanning, PICTURES ASAP
Goed zo! Dan is het nu nog een kwestie van tijd