Ik gok op fake.
Kijk maar eens goed naar de lume op 7 uur die zit er gewoon 1 seconden naast. Verder valt die van 6 en 8 uur ook erg op. Dan kloppen de secondewijzer niet met de markers. Of witte secondewijzers met ronde lume of witte met zwarte secondewijzers met vierkante lume als ik de voorbeelden van chrono mag geloven.
Ik durf niet te zeggen of deze fake is of niet, wel lijkt het erop dat er mee gerommeld is. De witte wijzers in de sub dials zijn te lang (als je het vergelijkt met andere Tudor chrono’s) en de kast is behoorlijk gepolijst.
Afbeelding van internet ter vergelijking:
Afbeelding van het horloge waar het om gaat:
Geen geribbelde sub dials, wijzers te lang en het glas heeft een rare kleur.
In dit geval altijd voor de Defender met daktent gaan
Dat laatste klinkt veel cooler.
Of je koopt een defender zonder daktent, dan kan je onder de sterrenhemel de lume van je horloge bewonderen. Wat de partner er dan van vind is maar bijzaak
Ik zou toch niet adviseren om, met of zonder daktent, boven op een rijdende defender te slapen…
Dan zou ik een woeste defender aanschaffen en die vervolgens nog woester maken door hem met bedliner te spuiten. Voordeel: ziet er woest uit en onverwoestbaar!
Disclaimer: niet mijn 110 maar die van een vriend waar ik samen zo nu en dan mee op pad ga om hem te gebruiken waar hij voor gemaakt is😁
En als hij al echt was geweest kan de aantrekkelijke prijs komen doordat hij dringend service nodig heeft, wat met een automatische chrono in de honderden euri kan lopen, wat een ex-beater dan weer al dan niet waard is
Gezien de foto’s, denk ik aan “fake”.
Vind de afwerking niet best. Maar kan ook door de tand des tijds zo versleten.
Ik ben geen deskundige en als het te mooi is om waar te zijn…. De rest ken je.
Om hier nog even op terug te komen, kwam ik het zelfde serienummer tegen 298798 in een andere fake kast.
Zegt genoeg denk ik! Hoop dat niemand hem heeft gekocht, want hij is wel van marktplaats af.
Had meteen al mijn bedenkingen, maar was meer een middenrif-gevoel. Helaas wordt het nu bevestigd.
Ik zou nooit een Defender kopen.
Hij is voor minder dan 3k verkocht in Groningen. Tenminste dat was het verhaal.
Ik ga mij verder verdiepen in wat ik wil, en dan een goede keuze ga maken. En koop deze dan op de goede plek.
Iedereen bedankt voor alle hulp.
Deze heeft geen lumedot op 5, FAKE NEWS.