Is dit de moeite waard?

Een batterij van een Bulova ligt er anders in dan gebruikelijk,weet de juwelier dit?

1 like

Marktplaats en bieden. Als het bod je bevalt, verkopen. Is het te weinig en ondanks de niet goede band de emotionele waarde hoger dan het bod, houden.

Vele hier zitten ook op marktplaats. Goede Fotos maken en kijken wat hapt.

Acutrons uit de jaren hebben zeker verzamel waarde echter is de waarde afhankelijk van de juiste tijd en verzamelaars tegenkomen. Horloges zijn een niche en jaren 70 stemvorken nog een kleinere niche binnen deze niche.

1 like

Hij ligt nu de juwelier en wordt nagekeken. Dus er zit ook een stukje onderzoekskosten bij die ik sowieso moet betalen. Ik mag toch aannemen dat hij toch weet hoe een batterij erin moet?

Als het een juwelier is en geen horlogemaker dan is dat maar de vraag :crazy_face:

2 likes

Maar ik ven benieuwd wat de uitkomst is, hoop dat je dadelijk een mooi lopend horloge terug hebt :+1:

Doe nou niet alsof alle horlogemakers heiligen zijn.
Daar zijn er ook bij waar je onzinverhalen van te horen krijgt waar je oren van klapperen.

Mechanische horloges? Oh nee meneer, die worden absoluut niet meer verkocht. Daar is helemaal niemand meer in geïnteresseerd.

Zelf gehoord.

2 likes

In dit geval is dat met de tekst onder. Is wel even de moeite om dit zeker te weten te komen. Anders heb je meteen kortsluiting. Maar als de oude batterij er op de goede manier in zat zal die boodschap wel over zijn gekomen bij degene die de nieuwe plaatste.

Dat is spijtig te horen. Misschien kan je het horloge het beste terug in de kast leggen.
Misschien heb je er later wel behoefde aan of weet je beter wat je ermee wil doen.

Hier moet je wezen voor het laten servicen van je Accutron.
www.accutron.nl
Zeker weten dat een juwelier er niets mee kan

Uhm een horlogemaker die beweert dat er geen mechanische horloges meer verkocht worden, ben je niet toevallig in de war met de sigarenboer?

1 like

De vrouw van de sigarenboer!

4 likes

Oh sorry die bedoel ik inderdaad

1 like

Hier is het verhaaltje van een jaar geleden.
Precies zo gebeurd

1 like

Ah ik zie het toverwoord “juwelier” al staan :rofl:

1 like

En wat staat hier dan?

Heb jij ooit ergens “horlogemaker” op de gevel zien staan?

Hier. Nog een. Asteblieft.

Zit er een SC in Uden? Ik ben hem daar nog nooit tegen gekomen :crazy_face:

Maar even serieus, een juwelier zonder eigen reparatieafdeling bedoel ik dan. 99% van NL denkt dat Lucardi the place to be is…
Ik hoop toch wel dat je begrijpt dat iemand die zelf de horloges repareert en daarbij nog commerciële activiteiten ontplooid in de zin van een juweliershuis dit nooit geroepen zou hebben toch?

Dat is het hem nou juist.
Die gast waar ik het over heb zit dus daadwerkelijk achter in zijn zaak horloges te repareren en als zijn prachtige personeelslid Sandra even geen tijd heeft of er niet is oid komt meneer van zijn troon, heeft dan ook wat klantcontact, en roept dan daadwerkelijk dit soort dingen.anders zou ik dat hier toch niet plaatsen?

1 like

Dan is meneer zeer slecht geïnformeerd of krijgt hij nooit een Seiko 5 terug oid… bijzonder verhaal is het in ieder geval zeker!

1 like

En help me herinneren dat ik nooit meer in Uden naar horloges ga kijken :joy:
Niet dat het bij ons in Helmond nog veel soeps is….

2 likes