Is dit een echte Boss?

Heel snel repareren en met trots dragen.

4 likes

is al een paar jaren geleden en (sorry) ben ik niet echt gek van, maar houden als herrinering

laten maken is de mooite niet waard vind ik

1 like

Zo ver ik kan zien is het een echte Hugo Boss. De stijl, details, referentie nummers en dergelijke komen overeen met hoe Hugo Boss zijn horloges maakt/produceert.

De originele retailprijs zal ondanks dat het geen horlogemerk is, toch tussen de €300 á €400 liggen.

Als je hem mooi vind, lekker dragen :slight_smile: daar gaat het tenslotte toch om.

1 like

3/400€ WAS …wat vraagd de verkoper nu ?

Zit wat in.

Wat zo’n horloge ooit heeft gekost boeit niet. Gewoon model nummer googlen en je ziet de actuele prijzen.

Wat wel enigszins waar is.
Sinds ik hier en overal flink horloge kennis heb opgedaan snap je dat merken als Hugo, Armani etc eigenlijk het net niet zijn. Voor de gein eens een Armani horloge geopend, zat echt shit uurwerk in zoals hierboven : ")

Wel mooi seiko epson quartz in die hugo boss 🥳

Gezien de staat van het horloge zou ik hem lekker laten liggen. Kan ook door de foto’s komen, het horloge oogt nogal afgedragen. Er zijn genoeg sites te vinden waar je een Boss horloge nieuw voor dat bedrag kunt vinden. Overigens snap ik dat bashen op zulke merken niet zo. Als jij het een mooi horloge vindt dan moet je hem gewoon kopen en er gewoon lekker van genieten.

3 likes

als je de boss en de seiko allebei mooi vind, zou ik voor de kinetic gaan als die goed loopt, technisch ook veel leuker

1 like

Ik heb toevallig 2 hugo boss horloges, degene op de foto ziet er flink matig uit en zou ik ook overslaan zoals al word gezegd. Adviesprijs van 400 kan goed kunnen, maar ze worden bijna permanent in de aanbieding verkocht. Rond de 125-200 euro nieuw moet te doen zijn.

Je gelooft het niet, maar ik heb toevallig ook wat Seiko’s. Optisch vind ik de Hugo Boss (quartz) horloges mooier dan de Seiko’s (automatische) die ik heb, dus draag de Hugo’s soms nog wel eens en de Seiko’s blijven permanent liggen :sweat_smile: Kwestie van smaak.

To the point: qua foto’s, ik zie geen duidelijke tekenen dat hij nep is, dus hij kan echt zijn.

1 like

@K4kids kijk eerst even in de online shops, waarschijnlijk vind je wel iets mooiers.
En nieuw draagt altijd fijner in deze prijsklasse.

Mocht je deze Boss kopen dan is vooral de verkoper blij. En dan weet ik niet wat deze vraagt, maar als men al met 400,- ooit nieuw aankomt :thinking:

Ja zeker wel… heb ze in Egypte wel eens gezien, Hugo Boos heetten ze daar :rofl:
Maar wat betreft plakmerk… bijna alle zonnebrillen zijn dat ook.

Ach! Liefhebber of niet … in de range tot 300,- kan ik mij best voorstellen dat iemand voor een “plakmerk” kiest … ik vind sommige van die horloges er ook wat opwindender uitzien dan bijv een Seiko, ondanks dat dit misschien op horlogegebied zelf een stuk meer aanspreekt … ik denk dat @Magni80 bedoelt met de “liefhebbers” op dit forum de niche -groep die bereid is om duizenden tot 10 -duizenden euro’s aan horloges uit te geven (zonder te willen generaliseren). En in dat licht bezien zal daarom een boss -horloge of een van de andere “plakmerken” hier niet direct in de smaak vallen …, ondanks dat je dan zeker wel een liefhebber van horloges kunt zijn :blush:

2 likes

Nee dat bedoel ik niet @Rubiod :slight_smile:

Vind ook ‘goedkopere’ merken als Buren, Tissot, Lincoln, Seiko, sommige Pontiac’s enz enz prachtig.
Hugo Boss heeft historisch gezien helemaal niks met horloges te maken en het is niks meer dan een kledingmerk die ook maar horloges is gaan maken. Net zoals veel grote kleding en bijvoorbeeld automerken dit doen.

Voor onder de 300 euro is zoveel moois te koop wat mijns inziens wel ‘echte’ horloges zijn.
En aangezien TS naar een modern Hugo Boss horloge kijkt is het eerste merk wat mij te binnen
schiet Seiko. Kwaliteit, geschiedenis, een echt horlogemerk en zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Maar iedereen moet vooral kopen / dragen / verzamelen wat hij zelf mooi vindt! Als je er maar van geniet. Mijn eerste opmerking was meer als tip dan kritiek bedoelt.

1 like

Dat is t voornaamste! :grinning:

2 likes

Voor € 190,00 heb je een solar Seiko :+1: 9 maanden gangreserve na een dag opladen in de zon voor het raam.

1 like

Ook vervalsers hebben een beroepseer. Hier beginnen ze niet aan.:joy:

1 like

Vind sommige Boss horloges best aardig!

Alleen vind ik het jammer dat voor dat wat ze bieden vrij prijzig zijn!

Zo rond de 100eur vind ik ok!

Maar bij prijzen vanaf 200eur, zou ik me eens gaan informeren of ik niet iets “beters” zou kunnen krigen!