Is er een (betaalbare) automatische 24 uurs Einzeiger?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 24-uurs horloges echt te gek (Breitling Cosmonaute staat hoog op mijn verlanglijstje) maar in combinatie met een einzeiger lijkt me dat gewoon erg onhandig. Voor mij heeft een horloge toch de primaire taak om zo nauwkeurig mogelijk de tijd weer te geven, maar ik begrijp je punt.

Er is ook een betrouwbaar Duits web-bedrijf die ze ( LUCH ) verkopen
ook zo rond de E 50,-
Was iets met www.ball.de
Als het je eerste einzeiger gaat worden is het misschien
aan te raden eerst zoā€™n mild geprijsde Rus te proberen.
En je kunt hem zo weer kwijt op dit forum;)

Grt.

Of:

ā€˜Net zo laat als gisteren omstreeks deze tijdā€™ (tu)

Overigens in dit topic een aantal leuke einzeiger tips!

Grt

Met dank aan deze tread heb ik een Luch einzeiger besteld.

Ik draag al 50 jaar geen horloge, dus de tijd kan mij gestolen worden, maar het concept van einzeigers (one hand) spreekt mij wel aan.

En alvorens mij op kosten te brengen eerst maar eens in de budget range proberen.
Mijn volgende wens is dan de Botta 24 uno, en ooit als de financiƫn het toelaten een Meistersinger.

1 like

(tu)

Ben benieuwd naar de bevindingen.

Grt.

Ik ook,

Graag delen :slight_smile:
Heb ook naar dit horloge zitten kijken.

:slight_smile:

De mijne is ook onderweg :wink:

Los van de vraag zelf; een einzeiger is (zoals ik weet omdat ik 'm +/- 3dgn p/w draag) niet nauwkeurig af te lezenā€¦ Bij een 24-uurs einwzeger is dat nog eens half zo duidelijkā€¦ Ervaringen hier?

TheLittle Schreef:

Met dank aan deze tread heb ik een Luch einzeiger
besteld.
http://www.rabotavinternet.info/ebay_foto/luch16-7
.jpg

Ik draag al 50 jaar geen horloge, dus de tijd kan
mij gestolen worden, maar het concept van
einzeigers (one hand) spreekt mij wel aan.

En alvorens mij op kosten te brengen eerst maar
eens in de budget range proberen.
Mijn volgende wens is dan de Botta 24 uno, en ooit
als de financiƫn het toelaten een Meistersinger.

Veel voorpret!

De binnenkant van de Luch is zeker ook de moeite waard:

Less is more of zoiets :wink:

drex Schreef:

(tu)

Ben benieuwd naar de bevindingen.

Grt.

Ik heb er zelf al een tijdje een. Bevalt erg goed! Enige nadeel is dat ie nogal hard tikt. Maar dat is een kwestie van wennen. Verder is de gangreserve prima, ik draai hem iedere avond op maar ik haal rond de 38 uur gangreserve dus een keertje vergeten is geen probleem :slight_smile:

Als je gaat voor een Meistersinger, kijk dan eens op Marktplaats. Daar staan er er genoeg op voor redelijke prijzen.
De mijne, een No. 3 Automatik, heb ik ook via MP gekocht. Het is zeker niet het meeste praktische horloge in mijn collectie. Exact gelijk zetten is haast onmogelijk, om over het 100% nauwkeurig aflezen van de tijd nog maar te zwijgen, want dat is gewoon onmogelijk. Maar als het je niet op een minuutje meer of minder aankomt, is het een geweldig ding.
Voor mij persoonlijk is het een gezond tegenwicht tegen mijn ingeboren hang naar pietluttigheid. Maar eerlijk is eerlijk: het is geen horloge dat ik dagelijks draag, maar een gelegenheidssieraad.

Sommigen schijnen maar niet te kunnen wennen aan het aflezen van de tijd met slechts Ć©Ć©n wijzer. Eerlijk gezegd heb ik daar nooit moeite mee gehad. Maar een collega-verzamelaar heeft om die reden zijn ooit felbegeerde Meistersinger weer van de hand gedaan.

Meistersinger heeft ook leuke Einzeiger-klokken. Ik had er eentje, maar helaas is die tijdens de laatste verhuizing gesneuveldā€¦ :frowning:

Mijn idee bij een horloge is dat het een sieraad (voor mij) is, exacte tijd is van ondergeschikt belang.
En volgens mij kan je best wel zien of het voor 4 uur is, of erna.
(ervan uitgaand dat je een afspraak hebt om 4 uur)

Maar de Luch is onderweg, de reseller heeft wat problemen met versturen vanuit zijn land (Balarus), dus hij verzend het van uit Rusland.

@feashaas,
Hoeveel omwentelingen (winding) moet je draaien van ā€œleegā€ naar helemaal opgewonden.

Ikzelf zit te denken aan iedere avond twee of drie draaitjes (met duim en wijsvinger ,weet niet hoeveel omwentelingen dat zijn) te geven zodat ik het nooit te strak opwind.

Ik vind, dat je eigenlijk niet om de Meistersingers heen kunt:D
Kijk maarā€¦:slight_smile:

Krijg overigens geen provisie.

Ik geef hem elke avond (als ik hem om heb) wel een draai of 18. Dan voel je de tegendruk, dat ie bijna helemaal opgewonden is.

Als ik hem niet draag draai ik hem helemaal niet op.

TheLittle Schreef:

@feashaas,
Hoeveel omwentelingen (winding) moet je draaien
van ā€œleegā€ naar helemaal opgewonden.

Ikzelf zit te denken aan iedere avond twee of drie
draaitjes (met duim en wijsvinger ,weet niet
hoeveel omwentelingen dat zijn) te geven zodat ik
het nooit te strak opwind.

pfff, dat is geen hobby maar een investering in de toekomst. :}

met 1 zal ik al heel blij zijn. :wink:

idd

1 draai ( tussen duim en wijsvinger ) is bij de meeste van mijn handwinders iets meer dan een 1 uur gangreserve.

Als je bij het het opdraaien de kroon even laat terug springen
kan je de kracht van de veer voelen.

Grt.

lencoth Schreef:

De binnenkant van de Luch is zeker ook de moeite
waard:

http://i521.photobucket.com/albums/w337/lencoth/lu
ch1310_zpsf4e5cac9.jpg

Less is more of zoiets :wink:

(:smiley:

Zit er nou nog extra kapje, omdat t kleine uurwerkje zich schaamt als t achterdeksel opengaat? :wink:

Of is t tegen magneetvelden ofzo?

marnix.moed Schreef:

Zit er nou nog extra kapje, omdat t kleine
uurwerkje zich schaamt als t achterdeksel
opengaat? :wink:

Of is t tegen magneetvelden ofzo?

Hoewel ik me het eerste kan voorstellen, is de tweede het juist antwoord :wink: