Is het waard om te repareren?

Vader heeft een horloge liggen en vraagt zich af of het waard is om t repareren. Ben zelf ook benieuwd wat er qua tekst op staat maar min russisch is heel slecht. Misschien dat jullie ons wat meer informatie kan geven. Bij voorbaat dank

Vindt jouw vader het horloge het waard om te repareren?

1 like

Ik vind hem best gaaf. Ligt een beetje aan wat er stuk is denk ik.

De tekst op de achterkant:
ВЕЛИКОЙ ОТЕЧЕСТВЕННОЙ ВОЙНЕ

Heeft te maken met het Oostfront. Het is een gedachtenis aan de 2e wereldoorlog als ik het goed begrijp en er staat: de grote patriottische oorlog

Thanx, vind het zelf ook wel een leuk ding.

Afhankelijk van wat het gaat kosten, moeten nog even aanbieden bij een juwelier om te kijken wat het gaat kosten.

Iemand een idee wat voor uurwerk dit is?

Moet t gerepareerd worden of geserviced? Weet je wat er loos mee is?

Dit is hem

Wat is het waard, wat is er mee aan de hand, vaak goedkoper om een werkend exemplaar op ebay te vinden. Of een (deels) kapotte met de onderdelen die je nodig hebt.

1 like

Thanx, had het zelf ook net gevonden. Zie dat de horloges niet veel waarde hebben

Nee, ik weet niet wat er mis mee is. Vind het zelf wel geinig dus denk dat ik het bij een juwelier langs ga brengen

Breng het naar een horlogemaker, niet naar een juwelier, die sturen alleen maar door en houden er geld tussenuit. Hier kun je de dichtstbijzijnde horlogemaker vinden:

1 like

De meeste juweliers hebben niet zoveel zin om aan een oude rus te beginnen. Je kan beter iemand hier op het forum zoeken die hier wat mee kan.

2 likes

Altijd leuk als het horloge weer loopt en je hebt gelijk een leuk familie erfstuk !

@lassale of @Climholland misschien. Of misschien is het een leuk project om zelf te doen als @vinwat weer een clinic geeft?

1 like

Vraag jezelf af hoeveel jij wil uitgeven. Ik heb ooit een horloge laten opknappen die een paar honderd euro waard was voor ruim 1500 euro. Om de reden dat ik dat horloge opgeknapt wilde hebben. Als het 2500 euro zou hebben gekost had ik het ook gedaan. Daarbij interesseerde mij het helemaal niet wat de waarde van dat horloge was. De waarde die ik eraan gaf was bepalend.
En of andere dat nu wel of niet snappen of een goed idee vonden boeide mij totaal niet.

3 likes

Thanks voor de tag @Rotterdammert, :+1: Dan is het wel belangrijk te weten wat er mis is met het horloge (mooi ding trouwens).
@lassale en ik zijn hobbyisten en geen horlogemakers. :sweat_smile::wink:

3 likes

Vader woont niet om de hoek maar aanstaande woensdag ga ik even langs en dan zal ik hem meenemen. Misschien dat ik dan iets meer kan vertellen wat ermee aan de hand is.

1 like

Het lijkt me ook leuk om een keer een clinic te gaan volgen dus misschien als er weer een wordt gegeven dat ik me dan wel aanmeld

1 like

Geen emotionele waarde, maar ik het vind zelf ook wel een leuk ding.