IWC chrono

louis Schreef:

marnix.moed Schreef:

marijn Schreef:

bullit Schreef:

ik mis wel de IWC spitfire in je rijtje :slight_smile:

http://i419.photobucket.com/albums/pp273/monochorm

e/monochrome/IWC/iw387802-iwc-spitfire-chronograph

-01.jpg

Ohhhh, :frowning: , die datum…

Maar hij heeft geen afgekapte cijfers :wink:

Maar wel een heel rare kleur en rare wijzers en
wijzerplaat.

die kleur.is volgens mij zilver, de wijzers zijn imho typerend voor de klok.

ik heb bij iwc fliegers liever de zwarte plaat. maar smaken verschillen.

Ik vond de portugese de mooiste, maar zou geen horloge meer willen zonder lume. Als ik 's nachts wakker word, wil ik kunnen zien hoe lang ik nog mag slapen :smiley:

Aquatimer wijzers zijn mij te lomp, dus dan de flieger!

Gestemd op de Flieger, die vind ik qua uiterlijk veelzijdiger dan de Portuguese, die uitsluitend als dress watch tot zijn recht komt.

Toch zou ik geen van de drie kopen, omdat hun innerlijk voor zover ik weet niet op het niveau van de verschijning staat. Voor zover ik weet is het uurwerk namelijk gebaseerd op een Valjoux 7750. Daar is niets mis mee, en zeker een goed en duurzaam uurwerk, maar voor zo’n bedrag verwacht ik meer dan een productieuurwerkje met wat customizing en frutseltjes.

My 2 cents, natuurlijk.

Ik heb de portuguese en blijf dat het mooiste model vinden. Is elegant maar toch sportief

Mijn keuze:
1 Portuguese
2 Spitfire
3 Aquatimer

Succes met jouw keuze

Vedette Schreef:

Ik heb de portuguese en blijf dat het mooiste
model vinden. Is elegant maar toch sportief

Mijn keuze:
1 Portuguese
2 Spitfire
3 Aquatimer

Succes met jouw keuze

De Portuguese is inderdaad een beauty. Sommigen vinden em te dressy, maar met de ā€˜juiste’ kleurstelling en bandjes kan ie best andere uitstralingen hebben.

1 van de weinige klokken waarvan ik het vergeef dat ie afgekapte cijfers heeft. Het is ook niet gewoon een subdial overheeft geprint of een stuk uit de wijzerplaat geboord. Maar de cijfers worden speciaal zo afgekapt gemaakt en opgelegd. Ik kan er naar blijven kijken…