Ik zou alleen willen zeggen: ‘dat doet het wel’. De band van de mark XV is een van de fijnste en mooiste gemaakt in dit genre horloge. Ik zou je sterk aanraden die te ervaren!
Prachtig horloge verder. Wat mij betreft de mooiste van de Mark series. Succes met de zoektocht.
Merci.
Het is inderdaad een zeer mooi horloge.
In mijn ogen een beetje een alleskunner voor de algemene dagelijkse dingen. Werken, fietsen, wandelen enz…
Ik heb nu ene gevonden voor €3290, inclusief papieren en orginele doos. Leder bandje wel niet de kroon met het visje maar met de “Probus Scafusia”.
Dan heb ik nog een 2de gevonden voor €3190 alles orgineel wel zonder papieren, ook met leder bandje maar wel de kroon met het visje.
Het visje heeft wel iets.
Ik geef niks om papieren, dus ben niet per se de juiste persoon om dit aan te vragen. Ik vind een prijs rond 3-3.5k alleszins redelijk. Vis-kroontje is cool. Volgens zijn beide kronen origineel geleverd, afhankelijk van jaartal van productie - maar de probus scafusia kan ook een service-kroon zijn
Volgens mij niet op een Mark XV, welke t/m 2005 geproduceerd is. Probus kroon is dus altijd een Service kroon op een Mark XV.
In 2006 is de Probus Scafusia geintroduceerd, en de Mark XVI is de eerste Mark waarbij dit logo gebruikt werd.
Op een Mark XV is het natuurlijk gaver om de vis te hebben. Bij de mijne is bij service de kroon op verzoek niet gewisseld voor een probus. Sinds 2021 kun je weer vragen om een kroon met visje bij revisie. Het hele gedoe heeft te maken met rechtzaken, welke weliswaar gewonnen werden door IWC, maar Richemont wilde destijds geen imago gedoe meer met Christenen, die het visje logo claimden. Tegenwoordig zijn ze hier van af gestapt, en wordt het visje weer veelvuldig gebruikt op nieuwere modellen.
Klopt. Het visje is de orginele kroon bij een markXV, niet de probus.
De enige reden waarom deze een ‘Probus’ kroon heeft is vanwege de service bij IWC.
Ah duidelijk! Ik dacht dat de productie van Mark XV en de introductie van de PS-kroon in dezelfde periode waren. Maar deze volgen elkaar dus nauw op. Goed om te weten. Dan is een vis-kroon zeker een pré