Mijn meest gedragen horloge van afgelopen jaar!
Gaaf
Gefeliciteerd ![]()
Deze is maar niet van de pols te krijgen!
De AR coating is ook ongezien goed ivm die blauwe pilot coatings (van vroeger? Alleszins op mijn ex, de mark XVI) die vaak vettig tonen als je ze niet poetst. Bij de Ingenieur is er werkelijk niets te zien ![]()
De mooiste!
Zie net dat IWC Schaffhausen een totaal nieuw model heeft uitgebracht op Watches and Wonders 2026: de “Pilot’s Venturer Vertical Drive”.
Blijkbaar echt ontwikkeld voor ruimtegebruik (geen kroon meer, bediening via bezel, getest voor commerciële ruimtevaart zelfs
)
Mooi stuk techniek, en ergens wel cool dat ze eens iets écht anders doen… maar wel aan de grote kant.
Begrijpelijk vanuit het concept — astronauten met handschoenen — maar eerlijk: wie van ons gaat effectief de ruimte in?
Ja!!!
Nee ![]()
Ik draag mn schoonmoeder voor.
Edit: waaaaanzinnig mooi ding!
En voor mij en mijn portemonnee veeeeel te groot.
Dat is overigens bijzaak.
Mooi dat IWC een 36mm no date heeft uitgebracht.
Jammer dat die gouden wijzers heeft, maar misschien dat er later nog een andere variant van uitkomt.
Wat betreft volhouden Pilots, mooi dat ze applied numerals hebben.
Deze heeft niemand het over, maar kennelijk vinden jullie die niet zo? Van mij hadden de gouden accenten niet gehoeven, maar legergroen keramiek is wel stoer toch?
Weer zo eentje waar niemand over praat maar die ik stiekem heel cool vind ![]()
Ik vind de gouden wijzers juist wel mooi
Alleen de gouden toch?
Wat betreft de applied numerals, klopt onderdaad.
Als er nog andere gouden elementen op de dial waren geweest, had ik het ook mooi gevonden, maar zo ben ik er geen fan van.
Kind of blue…Totaal ongeplande NA, de Mark XX in blauw!
De chrono was het meest gedragen horloge in 2025 en dit jaar ook tot nog toe. Waarschijnlijk gaat de XX het vanaf nu overnemen. De blauwe rubberen band is bij beide te gebruiken ( de stalen banden zijn niet uitwisselbaar vanwege de aansluiting op de kast). Easy x change is echt top, in een paar seconden heb je een ander horloge.
Heerlijk!