IWC only (Deel 3)

Echt een top sluiting. Heb je dat zelf vervangen of bij de dealer laten doen?

Is echt heel gemakkelijk om zelf te doen, werkt op dezelfde wijze als een schakel eruit halen. Heb hem standaard op voorraad.

16 likes

precies, super simpel om te vervangen. wel even weer prutsen om de juiste hoeveelheid schakels er uit te halen en op de juiste plek omdat de sluiting langer is dan de originele sluiting maar dat is zo gefixed :wink:

4 likes

Iedereen nog bedankt voor de reacties gisteren, ben vanmorgen naar het IWC Museum en de boetiek geweest. Aanrader inderdaad! De boetiek is ieniminie, maar wel goed voorzien. Ik heb zo ongeveer alle ingenieurs qua materialen om gehad.

22 likes

19 likes

Hoeft niet meer.

22 likes

Ik zou hem niet meer van deze band af halen, wat een klapper zo :100:

1 like

Zou je een foto willen laten zien van de achterkant in gesloten toestand?

Benieuwd naar hoe die sluiting matcht met de rest

Ja, het was voor 50% de reden dit horloge te kopen, omdat deze band er zo super mooi op staat. En zit ook nog lekker ook.

Kost trouwens wel wat!

1 like

Ik heb de nieuwe blauwe 35mm Ingenieur gepast op Watches and Wonders. Aangenaam verrast! Enkel de band vind ik wat dun richting de sluiting toe. Voor de rest, perfecte maat voor mijn kleinere pols.

25 likes

14 likes

Bij deze ;

9 likes

Doppel vandaag

17 likes

20 likes

Ook ik ben weer lid van de IWC-club. Long time no see.

Een horloge dat aan al mein eisen voldoet, de eisenlijst was echt behoorlijk. :slightly_smiling_face:

25 likes

Ik wil een custom made strap laten maken en het laten bevestigen met het schakelsysteem van IWC.

Is dat systeem ook los te verkrijgen of zit dat echt verwerkt in de schakel? Ziet eruit alsof het in de schakel zit. Dan ik somehow de endlink en de strap aan elkaar maken. Even nadenken.

Of weet iemand een andere manier om een aftermarket band eraan vast te maken? Gewoon van die kleine springs bars halen die passen tussen de lugs is wellicht het makkelijkste.

2 likes

Custom band kun je laten maken bij Jacob straps in Spanje en dan gewoon deze bar gebruiken. Heb ik in het verleden voor de 3227 gedaan.

Bijvoorbeeld dit Water resistant Cordura strapwatch for IWC ingenieur waterproof

Een spring bar hoort gewoon niet bij dit systeem.

5 likes

Bij het IWC horloge van @aldindubo zit het vergrendelingsysteem in de band en niet in de kast aanzet.

Als je hier een standaard band aanzet dan schuift de pen eruit. Push pin gaat het ook niet worden want het gat in de beugels is even groot dan dat in de band!

5 likes

Vergeet dat idee maar.

De bandpennen van jouw horloge hebben een diameter van ongeveer 1,75 mm en de meeste push pinnen zijn maximaal 1,8 mm op het dikste deel.

Stel dat je dikkere push pinnen vindt dan moet de band op de plek van de pen ook weer versterkt worden.

Maar als je het horloge graag wilt verliezen dan ga je gang!

2 likes

Ik zou hem lekker op de stalen band houden, ziet er echt zo nice uit :ok_hand: