IWC only (Deel 3)

23 likes

24 likes

26 likes

Oeiiii gaat de IWC weg voor een Gallet? :crazy_face:

1 like

22 likes

18 likes

Wie weet maar voorlopig nog niet :joy::+1:

1 like

8 likes

18 likes

AR van de buitenzijde van het glas verwijderd, want op een tritium uit eind jaren ‘90 hoort geen AR aan de buitenkant; bovendien erger ik me aan krasjes in die AR. Hij ziet nu er gelijk weer iets meer authentiek uit. Weg blauwe gloed, en weg krasjes. De bolling in het glas is door de reflectie wel weer meer zichtbaar, alleen is dit voor mij niet te fotograferen.

10 likes

Deze generatie IWC Pilots is sowieso vrijwel niet te fotograferen, zowel met als zonder AR.
Ik snap je keuze wel hoor. Die AR-coating is vrijwel altijd beschadigd en levert vlekken/krasjes en andere afleiding op.

2 likes

Ook AR coating loos

De IWC GST Aquatimer IW3536 naast de IWC Aquatimer Automatic 2000 IW3538, beide in titanium.

Alle banden zijn uitwisselbaar - de velcro band heeft een adapter nodig - en dat is eigenlijk best wel interessant. De IW3536 is uitsluitend met titanium- dan wel stalen band leverbaar geweest, de velcro band komt oorspronkelijk van de IWC Porsche Design Ocean 2000 en de rubberen band is van de IW3538. Leuke hobby nietwaar.

15 likes

@mhoutman Ik ben nog bezig met het laten maken van 316L-adapters voor hetzelfde type IWC-horloges. Met deze adapters kan je bandenmaker er een band omheen maken, zodat je aftermarket banden naar keuze kunt bevestigen op je IWC. Bevestiging door middel van het IWC-pinsysteem dat al op je IWC zit, dus dat blijft behouden.

Ik vind het veel mooier als de eerste schakel, dus die in het midden, erop blijft met een aftermarket band. :grinning:

9 likes

Leuk project, maar ik hou het graag origineel.

De rubberen IWC banden voor de 3538 maar bijvooreeld ook de Ingenieur 3239 zijn sowieso van zeer goede kwaliteit. Quasi ribber of noem het siliconen worden vaak van de Swiffer Duster doekjes :man_shrugging:t2:

3 likes

De adapter zit er op die foto nog niet in de band verwerkt. Er zijn ook geen bandenmakers die een custom rubberen band kunnen maken voor je (geloof ik). De bedoeling van die adapter is voor een band van leder, canvas en et cetera. Alles behalve rubber. Daarnaast heeft IWC immers de eigen rubberen IWC-band voor dit model. :grinning:

16 likes

Er was destijds wel een velcro band voor de 3536 leverbaar.

9 likes

Heb jouw 2000 om mijn pols gehad toen ik bij jou was.
Ontzettend gaaf horloge met deze byzondere band.
Foto doet te weinig recht maar daar kan de fotograaf niets aan doen…dit is nu eenmaal zo’n horloge dat je moet vastpakken en voelen.
Toolwatch non plus ultra.
0% gimmick, 100% dedicated engineering.
Het glas bijvoorbeeld, is 4 mm dik.
Michiel, correct me if i’m wrong

Afzender aquatimerfanHalle

2 likes

:ok_hand:t2:

Hier ook om vandaag:

16 likes

iwc, en de 36mm pilot in het bijzonder, kwam op mijn netvlies toen jij hem een paar jaar terug
de 1e keer had en hier showde. :+1:

1 like