IWC only (Deel 3)

Spitfire Chronograph (41mm). Als ik dat zo zie, heb ik eerder een nieuwe trui nodig dan een nieuw horloge :sweat_smile: Ach ja, prioriteiten :innocent:

24 likes

24 likes

Hier een NA! :blush:

Erg blij met deze IWC Mark XVI. Draagt heerlijk en ik vind de ontbrekende 3, 6, 9 (en 12) wel wat hebben. Het zorgt voor balans. Het horloge is wel goed gedragen en heeft wat plekjes. De zwarte alligatorband was zo goed als vergaan maar gelukkig passen de EasyXchange bandjes ook prima op dit horloge.

42 likes

Gefeliciteerd en lekkere zomerse kleuren!

1 like

Nice! Gefeliciteerd! Staat nog een stalen band in het blauw. Ik kan hem van harte aanbevelen :slight_smile:

1 like

45 likes

Heerlijk horloge.
Draag ‘m meer dan ik dacht :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Dan doe je die tweede ratteapante toch om je andere pols. :smiley:

37 likes

2 xtra dials en toch een rustige wijzerplaat.

1 like

Nog een paar snelle foto’s… Die gepolijste bevel die langs de rand van de kast in de band overloopt is echt een prachtig detail. En let op de middelste schakels, die hebben ook eentje :smiling_face_with_three_hearts:

34 likes

Hoe is de fit nu het wat warmer buiten is? Volstaat de vlindersluiting nog?

1 like

Ik heb het wat verkleind met 3 brede schakels ipv 4 gewone en dan was het perfect. Het knelt nu wel wat met het warmer weer, maar het stoort niet echt. Als het 30 graden wordt, vrees ik er wel voor en moet ik die 3 schakels weer vervangen door 4, dus ik zal zien deze zomer… Het verschil met de santos is dat die veel lichter is, dus dat stoorde minder als die wat los zat.

Ofwel moet ik een seizoenswissel doen met de verandering van uur :wink: ofwel toch die sluiting bestellen :zipper_mouth_face:

2 likes

@Erik11 nav je bericht nog eens geswitcht van 3 brede naar 4 normale. Dat zit toch weer wat beter. Ik zal hem maar wat losser moeten dragen in de winter, zoals je zelf al aangaf. 1 tikje losser en vaster kunnen zetten in de vlindersluiting ware perfect geweest, zoals bij de Speedmaster. Maar ik vind de band te mooi voorlopig om te switchen naar die andere sluiting :wink:

Het blijft wel een feest om deze om te hebben. Ik draag al heel de week bijna niets anders :ok_hand:

27 likes

Hier ook net te ruim maar wel comfortabel

19 likes

Voor mij zo ook de beste config. Het wat meer losse stoort me niet moet ik zeggen.

Goed dat je hem veel draagt, mijne komt ook veruit het meeste aan bod.

1 like

Nieuwe aanwinst: mijn GST titanium perpetual calender heeft een broertje erbij.

21 likes

31 likes

26 likes

18 likes