Ik ook, maar ik heb hem een keer op de Rikketik gekocht, als full set, maar vond hem echt vreselijk om te dragen. Veel te dik. Blij dat ik hem goed kon verkopen, hier op het forum. Mooiste duiker op een foto, dat zeker. Komt ook uit my favoriete IWC periode, zo rond 2000. Ik heb er nog steeds 2 uit die periode (GST Chrono titanium, en classic UTC).
Die zal niet veel dunner en comfortabeler zijn, lijkt me, of zit ik mis?
Ik weet niet met welke horloges je een vergelijking maakt. Rolex seadweller (126600) die tot 1220meter kan is dikker. Planet ocean is dikker. Horloge kan tot 2000meter van iwc dan is 14-15mm dikte wel acceptabel voor mij heb ook de versie erna iw3538 in titanium die is klein beetje dunner maar niet merkbaar voor mij halve mm ofzo. Iwc chrono 41 is dikker. Ieder zn smaak.
Dikte scheelt niet eens enorm veel inderdaad, maar de aquatimer draagt een stuk groter, en voegt mij niet, alsof ik een hockey puck draag. Is natuurlijk persoonlijk. Ik heb de stalen versie gehad. Misschien dat de titanium lekkerder draagt.
Zoals gezegd, vind ik het wel een fantastisch horloge om te zien. Specialer ook dan een Seadweller, maar ondanks dat die nog dikker is draagt die wel een stuk lekkerder bij mij.
De horloges die jij noemt vind ik totaal niet lekker dragen. Zou nooit mijn keuze zijn.
Jouw opmerking: “Ik weet niet met welke horloges je een vergelijking maakt” begrijp ik niet. Ik heb nl 2 andere IWC’s uit dezelfde generatie benoemd.
Seadweller die je kunt vergelijken is de 16600. Dikker, maar voor mij comfortabeler.
Nogmaals: is persoonlijk, dus nutteloze discussie
Als ik wrist shots van jou zie. Heb je volgens mij vrij grote polsen. Misschien vallen dit soort horloges dan niet fijn. Ik heb klein/normale platte pols 17cm. Dan heb ik geen last van dikke kast. Eerder grote lug to lug zoals de 3568 vond ik te groot. Wijzerplaat van die is ook 44mm.
Iemand vroeg mij om een wristshot van de andere kant, dus ook hier voor de mensen die dat model zoeken. Bovenste kroon met IWC-logo, bezelkroon onder zonder logo. Draagt ook erg plat voor een 1000M WR-duiker. Polsomtrek is 18/19CM.
Staat goed!
Mooie foto’s ![]()
De Big Pilot was al enige tijd toe aan een service. Maar het kwam er steeds niet van.
Nu heb ik het eindelijk laten doen bij Andre van @Horloge24. Het horloge persoonlijk gebracht van het westen naar het oosten. Dan weet ik zeker dat de post er niet mee aan de haal gaat.
Na een een paar weken het horloge alweer terug! Andre draait er niet omheen en werkt snel.
Ik ben weer helemaal blij dat ie terug is op het honk.
Heel gaaf met die foto’s erbij! ![]()
Uurwerk uit elkaar halen en na schoonmaken weer in elkaar zetten kun jij toch zelf John na de workshop verleden jaar ![]()
Jawel, maar ja, geen tijd heh ….
![]()
Mooi zeg dat we kunnen meegenieten!