Dat blijven de mooiste ![]()
Kleine verschillen inderdaad.
Mooie keuze ![]()
![]()
Als je de kwaliteit van IWC uit die periode vergelijkt met dat van andere toen… alleen de band al, massief, toen al uitgevoerd met het simpele banden verstel systeem, prachtig afgewerkt… was voor mij met de GST chrono een simpele keuze indertijd naast de Speedmaster en een Rolex, was toen zeker een paar levels beter overall. Nu regelmatig lager gewaardeerd dan waar ze eigenlijk zouden moeten staan in mijn beleving… ik ben nog steeds heel blij ermee.
En geheel terecht dat je er blij mee bent ![]()
Deze GST Chrono 3707 heb ik in staal (in 2004 nieuw gekocht) en (onlangs) in titanium gehad. Zeer mooie en goede horloges. De banden zijn perfect, maar doordat er 0 rek of zijwaartse beweging in zit, niet de meest comfortabele. Ook een fijnverstelling ontbreekt, al kun je wel wat spelen met de aanwezige grotere link.
De Rolex oyster rammelbanden uit die periode zijn verre van perfect, maar dragen wel vele malen comfortabeler.
Het 7922 uurwerk met als basis een 7750 werd destijds geheel gemodificeerd en opgebouwd door IWC zelf, en was zeer nauwkeurig, maar het blijft natuurlijk wel een 7750, waaraan ook nadelen kleven, zoals de dikte, en de layout van de wijzerplaat, die je in talloze goedkopere horloges met een 7750 aantreft, en hem dus een stuk minder exclusief laat ogen.
Het blijft zeker een fantastisch horloge, en ik blijf ook altijd een groot IWC liefhebber (en bezitter), maar om ze een klasse hoger in te schalen dan een vergelijkbare Rolex gaat mij te ver. Zou ook niet eerlijk zijn gezien het verschil in waarde.
Dat de IWC’s uit die tijd, en nog zonder de invloed van Richemont, ondergewaardeerd zijn is een feit.
Voor de prijs die je er tegenwoordig voor betaald krijg je extreem veel waar voor je geld. Veel meer dan dat je bij een Rolex uit die periode krijgt, dus zeker als gebruikt horloge is de prijs/ kwaliteit verhouding zeker een klasse beter.
Ik dacht de GP was in alles beter ![]()
Toffe aanwinst!
Zeker waar ![]()
Maar dit was zo’n lekkere aanbieding, I could not resist.
We hebben een hf lid die ze allebei heeft en mijn mening deelt. GP wel superieur op vele vlakken.
Prachtig!! Wat mij betreft is dit een van de mooiste IWCs. Gefeliciteerd ![]()
Gefeliciteerd!
Is dit nu de blauwe wijzerplaat maar met de PCL’s op de band? Die band is toch normaal zonder PCL’s?
Hoi, Dit is de acqua / teal kleurige dial. Die heeft standaard pcl’s.
Kleur varieert van zwart naar blauwgroen afhankelijk van het licht.
Gaaf! De aqua vind ik zelf ook het mooiste
Prachtig horloge en prachtige wijzerplaat, hoe die van kleur verandert is echt heel mooi.
Wie bezit of heeft ooit een IWC Ingenieur Climate Action IW323402 gehad?
Ik zoek met name praktijkfoto’s van de originele band, doos en de pasvorm rond een pols van circa 18,5 cm.
Ook oude foto’s of ervaringen zijn welkom.